Etapy weryfikacji
Informacja o Składzie Komisji Oceny Projektów
Lista projektów skierowanych do oceny merytorycznej nr naboru RPDS.06.03.01-IZ.00-02-169/16
Lista projektów złożonych w ramach naboru 6.3.1 169 OSI
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.06.03.01-IZ.00-02-169/16 dla Poddziałania 6.3.1 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów – konkursy horyzontalne – nabór na OSI.
Komunikaty
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa Infrastruktura spójności społecznej, Działanie 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów: Poddziałanie 6.3.1 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów – konkurs horyzontalny – nabór na OSI. Nabór w trybie konkursowym – ukierunkowany na Obszary Strategicznej Interwencji:
Na każdy z ww. obszarów OSI przeznaczona jest odrębna alokacja i dla każdego OSI tworzone będą odrębne listy rankingowe projektów. W ramach naboru aplikować mogą wnioskodawcy, których projekty zlokalizowane są w całości na obszarze danego OSI. |
Pełna nazwa i adres właściwych instytucji organizujących konkursy: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 pełniąca rolę Instytucji Organizującej Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich |
Przedmiot konkursów, w tym typy projektów podlegające dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu są następujące typy projektów określone dla działania 6.3. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów w Osi Priorytetowej 6 Infrastruktura spójności społecznej, tj.: 6.3.A Remont, przebudowa, rozbudowa[6], adaptacja, wyposażenie istniejących zdegradowanych budynków[7], obiektów[8], zagospodarowanie terenów i przestrzeni (np. monitoring miejski lub dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób niepełnosprawnych) – w celu przywrócenia lub nadania im nowych funkcji społecznych, kulturalnych, gospodarczych, edukacyjnych lub rekreacyjnych. 6.3.C Inwestycje w tzw. drogi lokalne (gminne i powiatowe) wraz z infrastrukturą towarzyszącą (tylko przebudowa albo modernizacja dróg). Wsparcie będzie możliwie jedynie wtedy, gdy inwestycje takie będą stanowiły element szerszej koncepcji związanej z rewitalizacją (fizyczną, gospodarczą i społeczną) i będą stanowiły element lokalnego programu rewitalizacji; Inwestycje w drogi lokalne (gminne i powiatowe) nie mogą być realizowane na obszarach wiejskich. Mogą one być realizowane jedynie na obszarach miejskich
Zgodnie z Umową Partnerstwa i stanowiskiem Ministerstwa Rozwoju kwalifikowalne do wsparcia w ramach działania 6.3.C RPO WD 2014-2020 są inwestycje w tzw. drogi lokalne (gminne i powiatowe) zlokalizowane jedynie w:
Kwalifikacja danej gminy jako obszar miejski będzie następować zgodnie z podziałem administracyjnym i kodem TERYT, czyli jako obszar gminy miejskiej lub obszar miejski gminy miejsko-wiejskiej (niezależnie od kodu danej gminy w DEGURBA).
Wykluczone są inwestycje w tzw. drogi lokalne (gminne i powiatowe) na terenie gmin wiejskich i obszarach wiejskich w gminach miejsko wiejskich zlokalizowane poza obszarami miejskimi oraz miejskimi obszarami funkcjonalnymi.
Wykaz gmin zlokalizowanych w czterech miejskich obszarach funkcjonalnych: wrocławskim, legnickim, wałbrzyskim i jeleniogórskim województwa dolnośląskiego wraz z mapą Miejskich Obszarów Funkcjonalnych (stanowiącego wyciąg z Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Dolnośląskiego, Perspektywa 2020) umieszczony jest pod dokumentacją konkursową na stronie www.rpo.dolnyslask.pl. W przypadku budowy nowej drogi w ramach projektu komplementarnego wskazanego w działaniu 1.3 RPO WD schemat 1.3.A , wnioskodawca winien przedstawić niezbędne informacje we wniosku o dofinansowanie. We wniosku o dofinansowanie należy wskazać nazwę komplementarnego projektu, nazwę wnioskodawcy i numer wniosku o dofinansowanie złożonego w ramach naboru do działania 1.3, schemat 1.3.A, dotyczącego przygotowania terenów inwestycyjnych. Umowa o dofinansowanie projektu może zostać zawarta tylko pod warunkiem zawarcia umowy o dofinansowanie projektu komplementarnego w ramach schematu 1.3.A. Możliwe są działania poprawiające efektywność energetyczną, analogiczne do działania 3.3 „Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym” (schematy 3.3. A i 3.3. B). Wartość takich inwestycji nie może przekraczać 49% wartości wydatków kwalifikowalnych na pojedynczy budynek w projekcie. Wszystkie wspierane przedsięwzięcia powinny uwzględniać konieczność dostosowania infrastruktury i wyposażenia do potrzeb osób niepełnosprawnych. Preferowane będą projekty realizowane w partnerstwie. Wysokość wsparcia projektów w zakresie kultury nie będzie przekraczać 2 mln euro kosztów kwalifikowalnych projektu (tj. 8 687 200 PLN alokację przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w momencie ogłoszenia konkursu, we wrześniu 2016 r., 1 euro = 4,3436 PLN) W ramach działania 6.3 nie ma możliwości wsparcia projektów z zakresu mieszkalnictwa wspomaganego (chronionego, treningowego, wspieranego) i socjalnego. Wszystkie projekty planowane do realizacji muszą być ujęte w lokalnym programie rewitalizacji lub w dokumencie równorzędnym[11] i umieszczone na wykazie pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji prowadzonym przez IZ RPO WD (na dzień składania wniosku o dofinansowanie). Obszary rewitalizowane powinny być wyznaczane z uwzględnieniem kryteriów przestrzennych, ekonomicznych oraz społecznych odnoszących się do danej jednostki terytorialnej – gminy. Umieszczenie projektu w programie rewitalizacji jest warunkiem koniecznym, aby mógł on otrzymać wsparcie w ramach RPO WD 2014-2020. Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeśli projekt wraz z elementami go charakteryzującymi zostanie wpisany do programu rewitalizacji na listę: „A”. Na liście A zostaną umieszczone projekty z działania 6.3 „Rewitalizacja zdegradowanych obszarów”. IZ RPO WD prowadzi wykaz dla wszystkich pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji. Dostępny jest on na stronie www.rpo.dolnyslask.pl Zgodność projektu z projektem ujętym w programie rewitalizacji: Możliwe jest przystąpienie partnerów do innego partnerstwa wykazanego wcześniej w programie rewitalizacji lub projektu indywidualnego wskazanego w programie rewitalizacji tworząc nowe partnerstwo. Dodatkowo jest również możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie indywidualnie np. przez Wspólnotę, która wcześniej w programie rewitalizacji była wpisana do projektu partnerskiego. Nie ma natomiast możliwości dołączenia i stworzenia projektu partnerskiego do innej Wspólnoty Mieszkaniowej nie wymienionej wcześniej nigdzie w programie rewitalizacji. Należy w takich wypadkach, we wniosku o dofinansowanie opisać zaistniałą sytuację (m.in. przyczyny takiej zmiany). Należy ponadto wskazać pierwotny projekt w ramach którego wcześniej znajdował się przedmiotowy projekt w programie rewitalizacji oraz ten do którego jest dopisywany. W przypadku „podziału” partnerstwa należy również przedstawić sposób podziału całkowitego kosztu pierwotnego przy zmianie, między programem rewitalizacji a składanymi wnioskami. Tytuł projektu może ulec zmianie wobec zapisanego w programie rewitalizacji, jednakże w taki sposób, aby odzwierciedlał ogólny zakres projektu i jego lokalizację. Zakres realizowanych zadań nie może ulec zmianie (podział nie może wpłynąć na zmianę zaplanowanego zakresu prac dla poszczególnych podmiotów). Co do zasady w każdym projekcie zakres prac wskazany we wniosku o dofinansowanie nie może być większy niż wskazany wcześniej w programie rewitalizacji. Nie będą finansowane:
Kategorie interwencji dla niniejszych konkursów (zakres interwencji dominujący): 034 Inne drogi przebudowane lub zmodernizowane (autostrady, drogi krajowe, regionalne lub lokalne) 055 Pozostała infrastruktura społeczna przyczyniająca się do rozwoju regionalnego i lokalnego.
|
Typy beneficjentów: |
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów realizujących projekt na obszarze jednego z OSI: O dofinansowanie w ramach konkursów mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
O dofinansowanie nie mogą ubiegać się podmioty, które podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. |
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Alokacja ogółem przeznaczona na konkurs wynosi 19 522 050 EUR, tj. 86 172 280 PLN Alokacja w ramach konkursu została podzielona na 5 OSI. Ogółem alokacja przeznaczona na Zachodni Obszar Interwencji (ZOI) wynosi – 3 763 873 EUR tj. 16 614 112 PLN Ogółem alokacja przeznaczona na Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji (LGOI) wynosi – 5 758 256 EUR tj. 25 417 518 PLN Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Interwencji Doliny Baryczy (OIDB) wynosi – 3 314 510 EUR tj. 14 630 578 PLN Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej (OIRW) wynosi – 2 341 085 EUR tj. 10 333 783 PLN Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka (ZKD) wynosi – 4 344 326 EUR tj. 19 176 289 PLN Alokacje przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w styczniu 2017 r., 1 euro = 4,4141PLN Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów w poszczególnych naborach. |
Minimalna wartość projektu: | Minimalna całkowita wartość projektu: 100 tys. PLN |
Maksymalna wartość projektu: |
Nie dotyczy. Wyjątek stanowią projekty z zakresu kultury: maksymalna wartość projektu – |
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi:
W przypadku projektów częściowo objętych pomocą publiczną powyższe zasady stosuje się do każdej z części, co oznacza, że poziom dofinansowania projektu określa się oddzielnie dla każdej części. W takim przypadku łączny poziom maksymalnego dofinansowania w projekcie może być wyższy niż wynikający z reguł pomocy publicznej (ale nie więcej niż 85%). Na podstawie zapisów Kontraktu Terytorialnego, projekty rewitalizacyjne (ujęte na dzień składania wniosku o dofinansowanie w obowiązującym programie rewitalizacji znajdującym się w prowadzonym przez IZ RPO WD wykazie pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji) mogą otrzymać dodatkowy wkład z Budżetu Państwa tytułem uzupełnienia wkładu krajowego, za wyjątkiem projektów objętych regułami pomocy publicznej lub projektów generujących dochód w rozumieniu art. 61 rozporządzenia nr 1303/2013. Decyzja o wkładzie z Budżetu Państwa zostanie podjęta na etapie rozstrzygnięcia konkursu. |
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
|
Wkład własny beneficjenta na poziomie projektu wynosi co najmniej 15% a w przypadku projektu objętego pomocą publiczną – w wysokości wynikającej z reguł pomocy publicznej. |
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie https://snow-umwd.dolnyslask.pl/ i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dnia 15 listopada 2016 r. do godz. 15.00 dnia 4 kwietnia 2017 r. Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego Ponadto w ww. terminie (do godz. 15:00 dnia 04 kwietnia 2017 r.) do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator Wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami). Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona: a) osobiście lub za pośrednictwem kuriera do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich mieszczącej się pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław II piętro, pokój nr 2015 b) za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich Wydział Wdrażania EFRR ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA. Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku. Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, (lub innym opakowaniu np. pudełku) której opis zawiera następujące informacje:
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie. Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia. Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia we wniosku o dofinansowanie oświadczenia zawierającego klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych danych lub złożenie fałszywych oświadczeń”. Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu wnioskodawcy. W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie. |
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest poniej w ramach dokumentacji konkursowej oraz na portalu Funduszy Europejskich www.funduszeeuropejskie.gov.pl. |
Dowiedz się więcej – Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich | IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich lub na adresy poczty elektronicznej:
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane poniżej w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie. |
[1] W skład Zachodniego Obszaru Interwencji wchodzą Gminy: miejskie – Bolesławiec, Lubań, Świeradów-Zdrój, Zawidów, Zgorzelec; wiejskie- Bolesławiec, Gromadka, Osiecznica, Warta Bolesławiecka, Lubań, Platerówka, Siekierczyn, Sulików, Zgorzelec, Zagrodno oraz miejsko-wiejskiej – Nowogrodziec, Leśna, Olszyna, Lwówek Śląski, Bogatynia, Pieńsk, Węgliniec.
[2] W skład Legnicko-Głogowskiego Obszaru interwencji wchodzą Gminy: miejskie – Jawor, Głogów, Chojnów, Lubin, Legnica; wiejskie – Męcinka, Mściwojów, Paszowice, Wądroże Wielkie, Złotoryja, Głogów, Jerzmanowa, Kotla, Pęcław, Żukowice, Chojnów, Krotoszyce, Kunice, Legnickie Pole, Marciszów, Miłkowice, Ruja, Lubin, Rudna, Gaworzyce, Grębocice, Radwanice oraz miejsko-wiejskiej – Prochowice, Ścinawa, Chocianów, Polkowice, Przemków, Bolków.
[3] W skład Obszaru Interwencji Doliny Baryczy wchodzą Gminy: wiejskie – Jemielno, Niechlów, Cieszków, Krośnice, Dobroszyce, Dziadowa Kłoda, Zawonia, Wińsko oraz miejsko-wiejskie – Góra, Wąsosz, Milicz, Bierutów, Międzybórz, Syców, Twardogóra, Prusice, Żmigród, Brzeg Dolny, Wołów.
[4] W skład Obszaru Interwencji Równiny Wrocławskiej wchodzą Gminy: miejskie – Oława, wiejskie – Domaniów, Oława, Borów, Kondratowice, Przeworno, Kostomłoty, Malczyce, Udanin, Jordanów Śląski, Mietków oraz miejsko-wiejskie – Strzelin, Wiązów, Środa Śląska.
[5] W skład Obszaru Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka wchodzą Gminy: miejskie – Bielawa, Dzierżoniów, Pieszyce, Piława Górna, Duszniki-Zdrój, Kłodzko, Kudowa-Zdrój, Polanica-Zdrój; wiejskie – Dzierżoniów, Łagiewniki, Kłodzko, Lewin Kłodzki, Ciepłowody, Kamieniec Ząbkowicki, Stoszowice oraz miejsko-wiejskie – Niemcza, Bystrzyca Kłodzka, Lądek-Zdrój, Międzylesie, Radków, Stronie Śląskie, Szczytna, Bardo, Ząbkowice Śląskie, Ziębice, Złoty Stok.
[6] Pod pojęciem rozbudowy rozumie się sytuację, w której rozbudowywana część budynku/obiektu będzie funkcjonalnie i rzeczywiście połączona z istniejącą częścią budynku/obiektu.
[7] Budynek – zgodnie z definicją ujętą w Art. 3 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. 1994 Nr 89 poz. 414 z późn. zm.) – to obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach;
[8] Obiekt budowlany zgodnie z definicją ujętą w Art. 3 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. 1994 Nr 89 poz. 414 z późn. zm.) – jest to budynek, budowla bądź obiekt małej architektury, wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem wyrobów budowlanych;
[9] Miejski obszar funkcjonalny – zgodnie z Koncepcją Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPZK 2030) jest to układ osadniczy ciągły przestrzennie, złożony z odrębnych administracyjnie jednostek (gmin miejskich, wiejskich i miejsko-wiejskich) i składający się ze zwartego obszaru miejskiego oraz powiązanej z nim funkcjonalnie strefy zurbanizowanej.
[10] Na podstawie Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Dolnośląskiego, Perspektywa 2020 https://irt.wroc.pl/aktualnosc-11-108-uchwalenie_planu_zagospodarowania.html
[11] Przez dokument równorzędny należy rozumieć lokalny, miejski lub gminny programy rewitalizacji. Dokument równorzędny to taki, który zawiera wszystkie niezbędne elementy programu rewitalizacji, zgodnie z Wytycznymi opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 oraz wytycznymi programowymi IZ RPO WD dotyczącymi zasad przygotowania lokalnych programów rewitalizacji (lub dokumentów równorzędnych) w perspektywie finansowej 2014-2020.
[12] Wydatki kwalifikowalne nie obejmują wydatków ponoszonych na część związaną z prowadzeniem działalności administracyjnej. Dlatego należy określić procentowy udział powierzchni użytkowej związanej z prowadzeniem działalności administracyjnej w całkowitej powierzchni użytkowej budynku. Następnie należy wg uzyskanej proporcji obniżyć wydatki kwalifikowalne.
[13] Poprzez tereny inwestycyjne rozumie się wyłącznie tereny przeznaczone pod prowadzenie działalności gospodarczej (np. mogą to być tereny inwestycyjne zlokalizowane w strefach ekonomicznych czy też oferowane przez gminy i przeznaczone w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod działalność gospodarczą, w tym usługi turystyczne).
[14] zakłady lecznictwa uzdrowiskowego – podmioty działające na podstawie Ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (t.j. z 2012 r. Dz. U. poz. 651 z późn. zm.)
[15] podmioty lecznicze – podmioty rozumiane zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2015 poz. 618 z późn. zm.)
Dokumentacja konkursowa:
- Ogłoszenie o konkursie 6.3 OSI-II zmiana – wersja obowiązująca od 1.02.2017
- Ogłoszenie o konkursie 6.3.1 OSI – zmiana- wersja archiwalna – od 10.11.2016 – 31.01.2017
- Ogłoszenie o konkursie 6.3.1.AiC OSI – wersja archiwalna – do 9.11.2016
- Regulamin_II_zmiana_6.3.AC – śledź_zmiany – wersja obowiązująca od 01.02.2017
- Regulamin_II_zmiana_6.3.AC – wersja obowiązująca od 01.02.2017
- Regulamin 6.3 AC – zmiana – wersja archiwalna – od 10.11.2016 – do 31.01.2017
- Regulamin 6. 3 AC – zmiana (śledź zmiany) – wersja archiwalna – od 10.11.2016 – do 31.01.2016
- Załącznik nr 1 do Uchwały – Regulamin 6.3.AiC – wersja archiwalna – do 9.11.2016
- Załącznik nr 1 do regulaminu – Kryteria_wyboru – 6.3 AC – zmiana – wersja obowiązująca – od 10.11.2016
- Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria_wyboru – 6.3 AiC – wersja archiwalna – do 9.11.2016
- Załącznik nr 2 do Regulaminu – Wskaźniki – 6.3.AiC
- poziom zamożności Gminy -wskaźnik G
- poziom zamożności Gminy -wskaźnik G
- gminy_miejski obszar funkcjonalny_wykaz
- gminy miejski obszar funkcjonalny dostępna jest pod linkiem https://irt.wroc.pl/aktualnosc-11-108-uchwalenie_planu_zagospodarowania.html (tekst PZPWD, str.48-mapka MOF)
- Poradnik – Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
- Kwestia partnerstwa w LPR
- Wzór wniosku
- Deklaracja – Natura2000
- Deklaracja – RDW
- Formularz – pomoc de minimis (przedsiębiorstwa)
- Formularz – wkład-niepieniężny częściowa pomoc publiczna
- Formularz – wkład niepieniężny z pomocą publiczną
- Formularz- inna pomoc
- Formularz -pomoc de minimis
- Formularz wkład niepieniężny-bez pomocy publicznej
- Oświadczenie pomoc de minimis
- Oświadczenie o braku pomocy publicznej pomocy de minimis
- Oświadczenie-analiza OOŚ z instrukcją
- Oświadczenie VAT dla Partnera
- Oświadczenie VAT dla podmiotu realizującego projekt
- Oświadczenie VAT dla wnioskodawcy
- Pełnomocnictwo
- UOKiK – Pomoc publiczna informacje dodatkowe
- Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
- Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
- Wzór umowy o dofinansowanie 6.3 AiC
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 10 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
- Załącznik nr 11 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 13 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Komunikaty i wyjaśnienia:
- Komunikat w sprawie zmiany terminu orientacyjnego rozstrzygnięcia naborów ogłoszonych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 oraz przyjęcia komunikatu w tej sprawie (nabór nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17, RPDS.06.03.01-IZ.00-02-169/16 OSI, RPDS.06.03.02-IZ.00-02-170/16 – ZIT WrOF, RPDS.06.03.03-IZ.00-02-171/16 ZIT AJ)
- Ważna informacja dla wnioskodawców do działania 6.3 – 7.03.2017
- Zmiana regulaminu 6.3.AC – Przedłużenie terminu składania wniosków – 1.02.2017
- Ważna informacja dla wnioskodawców w ramach działania 6.3 – 29.12.2016
- Zmiana regulaminu 6.3.AC – 10.11.2016
- Komunikat – wskaźnik powierzchnia obszarów objętych rewitalizacją – 28.10.2016
- Komunikat – wskaźniki – 5.10.2016