Etapy weryfikacji:
19 stycznia 2017 r. został zakończony nabór wniosków nr RPDS.06.01.03.00-IZ.00-02-165/16 w trybie konkursowym dla Poddziałania 6.1.3DiE Inwestycje w infrastrukturę społeczną– ZIT AJ.W ramach konkursu nie złożono żadnego wniosku.
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.06.01.03-IZ.00-02-165/16 dla poddziałania 6.1.3 D i E Inwestycje w infrastrukturę społeczną – ZIT AJ.
Komunikaty
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 – Oś priorytetowa 6 Infrastruktura spójności społecznej – Działanie 6.1 Inwestycje w infrastrukturę społeczną – Poddziałanie 6.1.3 Inwestycje w infrastrukturę społeczną – ZIT AJ – na projekty realizowane na Aglomeracji Jeleniogórskiej określonej w Strategii ZIT AJ[1]. |
Pełna nazwa i adres właściwych instytucji organizujących konkursy: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 oraz Miasto Jelenia Góra, pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej RPO WD 2014-2020 w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej (ZIT AJ) – jako Instytucja Organizująca Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje:
Porozumienie zawarte pomiędzy IZ RPO WD a Miastem Jelenią Górą, pełniącym funkcję Instytucji Pośredniczącej RPO WD oraz lidera w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej, reguluje zasady współpracy (prawa i obowiązki) w ramach ww. konkursu. |
Przedmiot konkursów, w tym typy projektów podlegające dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu jest następujący typ projektów określony w ramach Osi priorytetowej 6 RPO WD dla Działania 6.1 Inwestycje w infrastrukturę społeczną –Poddziałania 6.1.3 Inwestycje w infrastrukturę społeczną – ZIT AJ: D Remont, przebudowa i wyposażenie infrastruktury zdegradowanych budynków w celu ich adaptacji na mieszkania o charakterze wspomaganym: chronione, treningowe i wspierane skierowane w szczególności dla osób opuszczających pieczę zastępczą, zakłady poprawcze lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze E Remont, przebudowa i wyposażenie infrastruktury zdegradowanych budynków w celu ich adaptacji na mieszkania socjalne Inwestycje w mieszkaniach o charakterze wspomaganym mogą być realizowane pod warunkiem, że maksymalna liczba miejsc jest nie większa, niż określają to „Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020”. Projekt dotyczyć ma finansowania infrastruktury umożliwiającej świadczenie usług w lokalnej społeczności/środowisku lokalnym – umożliwiającym osobom niezależne życie w środowisku lokalnym, tj. usług zapobiegających odizolowaniu osób od rodziny i środowiska lokalnego, a gdy to nie jest możliwe, gwarantujących tym osobom warunki życia jak najbardziej zbliżone do warunków domowych i rodzinnych oraz umożliwiających podtrzymywanie więzi rodzinnych i sąsiedzkich. Usługi świadczone są w sposób wskazany w „Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020”. W związku z planowanymi zmianami zapisów „Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020” uregulowania w powyższej kwestii zostaną przedstawione (dodatkowo) w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie – niezwłocznie po zatwierdzeniu zmian przez Ministerstwo Rozwoju. Za budynek zdegradowany na potrzeby niniejszego konkursu uznaje się budynek w którym – na podstawie aktualnej, okresowej kontroli oceny stanu technicznego elementów budowlanych (przeprowadzonej na podstawie art. 62 ustawy – Prawo budowlane) – co najmniej:
lub
Protokół (wyciąg z protokołu) z okresowej kontroli i oceny stanu technicznego elementów budowlanych obiektu budowlanego stanowi obowiązkowy załącznik do wniosku o dofinansowanie). Interwencja może wykraczać poza części wspólne budynków. Projekt powinien uwzględniać dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Aby projekt mógł być realizowany, projektodawca musi wskazać powiązanie z realizacją celów RPO WD 2014-2020 w zakresie wsparcia udzielanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, tj. że projekt przyczynia się do osiągnięcia celów zapisanych w RPO WD 2014-2020 w zakresie wsparcia udzielanego ze środków EFS. Każdy projekt musi zakładać wsparcie infrastruktury w powiązaniu z procesem integracji społecznej lub aktywizacji społeczno-zawodowej, tj. właściwym zindywidualizowanym i kompleksowym programem, mającym na celu usamodzielnienie ekonomiczne osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub ubóstwem. W ramach ogłoszonego konkursu preferowane będą projekty:
Warunki oraz preferencje (punktowane) w zakresie wyboru projektów szczegółowo określają „Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WD 2014-2020”, zatwierdzone Uchwałą nr 42/16 z dnia 8 września 2016 r. Komitetu Monitorującego RPO WD 2014-2020, zamieszczone na stronie www.rpo.dolnyslask.pl („Wyciąg z Kryteriów wyboru projektów” obowiązujących w niniejszym naborze stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu). W ramach projektów nie będą finansowane wydatki na:
Dla konkursu ogłaszanego w ramach Poddziałania 6.1.3 Inwestycje w infrastrukturę społeczną – ZIT AJ (RPDS.06.01.03-IZ.00-02-165/16), ww. typ projektu musi być w całości realizowany na obszarze ZIT AJ[5]. Kategorią interwencji dla niniejszego konkursu jest kategoria 055 Pozostała infrastruktura społeczna przyczyniająca się do rozwoju regionalnego i lokalnego. Możliwe jest łączenie ww. typów projektów 6.1 D i 6.1 E – o wyborze typu decyduje struktura wydatków kwalifikowalnych (ich większościowy udział). |
Typy beneficjentów: | O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy Wnioskodawców/Beneficjentów:
*Poprzez podmioty prowadzące rozumiane są wszystkie podmioty, które na podstawie właściwych ustaw świadczą/będą świadczyć wymienione w typach projektów usługi i dzięki realizacji projektu uzyskają status podmiotu prowadzącego. W momencie składania wniosku o dofinansowanie projektu Wnioskodawca, jeśli jest osobą fizyczną, musi mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą. O dofinansowanie nie mogą ubiegać się podmioty, które podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. |
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 575 750 euro, tj. 2 500 828 zł. Alokacje przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w czerwcu 2016 r. 1 euro = 4,3436 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów w poszczególnych naborach. |
Minimalna wartość projektu: | 50 tys. zł (wydatki całkowite) |
Maksymalna wartość projektu: | Nie dotyczy. |
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi:
W przypadku projektów częściowo objętych pomocą publiczną powyższe zasady stosuje się do każdej z części, co oznacza, że poziom dofinansowania projektu określa się oddzielnie dla każdej części. W takim przypadku łączny poziom maksymalnego dofinansowania w projekcie może być wyższy niż wynikający z reguł pomocy publicznej (ale nie więcej niż 85%). Na podstawie zapisów Kontraktu Terytorialnego, projekty rewitalizacyjne (ujęte na dzień składania wniosku o dofinansowanie w obowiązującym programie rewitalizacji znajdującym się w prowadzonym przez IZ RPO WD wykazie pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji) mogą otrzymać dodatkowy wkład z Budżetu Państwa tytułem uzupełnienia wkładu krajowego, za wyjątkiem projektów objętych regułami pomocy publicznej lub projektów generujących dochód w rozumieniu art. 61 rozporządzenia nr 1303/2013. Decyzja o wkładzie z Budżetu Państwa zostanie podjęta na etapie rozstrzygnięcia konkursu. |
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych: |
Minimalny wkład własny Beneficjenta na poziomie projektu wynosi 15% – przypadku projektów nieobjętych pomocą publiczną albo objętych pomocą de minimis. W przypadku projektów objętych pomocą publiczną: zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącego zasad udzielania tej pomocy, obowiązującymi w momencie udzielania wsparcia. |
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – Generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie https://snow-umwd.dolnyslask.pl/ i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8:00 dnia 31 października 2016 r. do godz. 15:00 dnia 19 stycznia 2017 r. Logowanie do Generatora w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji. Ponadto w ww. terminie (do godz. 15:00 dnia 19 stycznia 2017 r.) do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator wniosków papierowej wersji wniosku o dofinansowanie, opatrzonej czytelnym podpisem/-ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/-ób uprawnionej/-ych do reprezentowania Wnioskodawcy, wraz z podpisanymi załącznikami (za wyjątkiem wymaganej – w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami – analizy finansowej, którą należy przedłożyć na nośniku CD). Za datę wpływu wniosku o dofinansowanie do IOK uznaje się datę wpływu wersji papierowej. Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona: a) osobiście do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich ul. Mazowiecka 17 Wrocław II piętro, pokój nr 2020 b) za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Wdrażania EFRR ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław. Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA. Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w aplikacji) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku. Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie. Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia. Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia do wniosku o dofinansowanie oświadczenia zawierającego klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych danych lub złożenie fałszywych oświadczeń”. Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu Wnioskodawcy. W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej, niż wyżej opisana formie. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie. |
Sposób i miejsce udostępnienia Regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest wraz z załącznikami poniżej w ramach dokumentacji konkursowej oraz na portalu Funduszy Europejskich www.funduszeeuropejskie.gov.pl. |
[1]W skład Aglomeracji Jeleniogórskiej określonej w Strategii ZIT AJ wchodzą: Miasto Jelenia Góra, Gmina Janowice Wielkie, Gmina Jeżów Sudecki, Miasto Karpacz, Miasto Kowary, Gmina Mysłakowice, Miasto Piechowice, Gmina Podgórzyn, Gmina Stara Kamienica, Miasto Szklarska Poręba, Miasto i Gmina Gryfów Śląski, Miasto i Gmina Lubomierz, Miasto i Gmina Mirsk, Miasto i Gmina Wleń, Gmina Pielgrzymka, Miasto i Gmina Świerzawa, Miasto Wojcieszów, Miasto Złotoryja.
[2] Przez dokument równorzędny należy rozumieć lokalny, miejski lub gminny programy rewitalizacji. Dokument równorzędny to taki, który zawiera wszystkie niezbędne elementy programu rewitalizacji, zgodnie z Wytycznymi opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 oraz wytycznymi programowymi IZ RPO WD dotyczącymi zasad przygotowania lokalnych programów rewitalizacji (lub dokumentów równorzędnych) w perspektywie finansowej 2014-2020.
[3] Zdefiniowanych zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) NR 215/2014 z dnia 7 marca 2014 r.
[4] Wydatki kwalifikowalne nie obejmują wydatków ponoszonych na część związaną z prowadzeniem działalności administracyjnej. Dlatego należy określić procentowy udział powierzchni użytkowej związanej z prowadzeniem działalności administracyjnej w całkowitej powierzchni użytkowej budynku. Następnie należy wg uzyskanej proporcji obniżyć wydatki kwalifikowalne.
[5] Zgodnie z przypisem nr 1.
Dokumentacja konkursowa:
- Ogłoszenie o naborze 6.1 D i E – ZIT AJ
- Regulamin 6.1 D i E – Załącznik nr 1 do Uchwały
- Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru – 6.1 D i E
- Załącznik nr 2 do Regulaminu – Wskaźniki 6.1 D i E
- Załącznik do Wyciągu kryteriów – Poziom zamożności Gminy – wskaźnik G
- Strategia ZIT AJ
- Poradnik – Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
- Wzór WND (6.1.3 – ZIT AJ)
- Wykaz informacji wraz z załącznikami do wniosku
- Deklaracja Natura 2000
- Deklaracja RDW
- Formularz – inna pomoc
- Formularz – pomoc de minimis (przedsiębiorstwa)
- Formularz – pomoc de minimis
- Formularz – wkład niepieniężny – częściowa pomoc publiczna
- Formularz – wkład niepieniężny z pomocą publiczną
- Formularz wkład niepieniezny – bez pomocy publicznej
- Instrukcja-wypełniania-wniosku-o-dofinansowanie-w-ramach-RPO-WD-2014-2020-w-zakresie-EFRR_v2_09 2016
- Oświadczenie – Analiza OOŚ z instrukcją
- Oświadczenie – pomoc de minimis
- Oświadczenie o braku pomocy publicznej pomocy de minimis
- Oświadczenie VAT dla Partnera
- Oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy
- Oświadczenie VATdla Podmiotu realizującego projekt
- Pełnomocnictwo
- UOKiK – Pomoc publiczna – informacje dodatkowe
- Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
- Wzór Decyzji o dofinansowaniu projektu WD_2014-2020_08.2016
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
- Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
- Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
- Wzór umowy o dofinansowanie (6.1) EFRR 2014 2020 obowiązuje od 26.07.2017
- Wzór umowy o dofinansowanie (6.1) EFRR 2014 2020 [śl. zm.] – obowiązuje od 26.07.2017
- Wzór umowy o dofinansowanie EFRR 2014 2020 – wersja archiwalna
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 10 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
- Załącznik nr 11 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 13 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Materiały dodatkowe:
- GWND 2.0
- Kryteria zgodności projektu ze Strategią ZIT AJ (6.1.3 D i E)
- Kryteria zgodności projektu ze Strategią ZIT WrOF (6.1.2 D i E)
- Ocena projektów w zakresie OOŚ (6.1 D i E)
- Założenia konkursu 6.1.D i E – prezentacja
Komunikaty i wyjaśnienia:
- FAQ 6.1 D i E – wyjaśnienia
- Komunikat wydłużenie terminu naborów 6.1- 28.12.2016
- Komunikat (6 1 D i E) (adaptacja) – 1.12.2016
- Komunikat 6.1 D i E – 15.11.2016