Ikona wyszukiwania Szukaj
Nasze serwisy
logo nagłówka2
Ikona kola zebatego - ustawienia
Ikona wersji kontrastowej
Ikona powiekszenia czcionki
Ikona zmniejszenia czcionki

Nasze serwisy

DIP

Ogłoszenie o konkursie dla poddziałania 2.1.1 E-usługi publiczne – konkursy horyzontalne

16.01.2017 Kategoria: 2 Technologie informacyjno - komunikacyjne, 2.1 Usługi publiczne, Nabory wniosków, Ogłoszenia, telekomunikacja i e-usługi, Wiadomości, Wyniki, Zakończone

Etapy weryfikacji:

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17 – zmiana listy 04.12.2018 r.

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17 – zmiana listy 31.10.2018 r.

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17) – zmiana listy 25.09.2018 r.

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17 Skład Komisji Oceny ProjektówRegulamin pracy KOP

Lista projektów skierowanych do oceny merytorycznej w ramach naboru nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17

Lista projektów złożonych w ramach naboru RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219 17 – aktualizacja listy

Lista projektów złożonych w ramach naboru nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17



Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.02.01.01-IZ.00-02-219/17 dla poddziałania 2.1.1 E-usługi publiczne – konkursy horyzontalne.

Komunikaty


Informacje ogólne

 

Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Osi Priorytetowej 2 Technologie informacyjno-komunikacyjne Działania 2.1 E-usługi publiczne – Poddziałanie E-usługi publiczne – konkursy horyzontalne: konkurs będzie skierowany do beneficjentów z całego województwa.
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs:

Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 pełniąca rolę Instytucji Organizującej Konkurs.

Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich
w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, ul. Mazowiecka 17, 50-412 Wrocław.

Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu: Przedmiotem konkursu są typy projektów określone dla Działania 2.1. E-usługi publiczne w osi priorytetowej 2 Technologie informacyjno-komunikacyjne, tj.:


Przedsięwzięcia szczebla regionalnego i lokalnego dotyczące zwiększenia dostępu i jakości e-usług:

2.1. A Tworzenie lub rozwój (poprawa e-dojrzałości) e-usług publicznych (A2B, A2C), tj. projekty m.in. :

a)    zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie
e-kultury;

b)    zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie dostępu do informacji przestrzennej, np. GIS;

c)    zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie bezpieczeństwa kryzysowego;

e)    zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie
e-administracji.



Kategoriami interwencji (zakresem interwencji) dla niniejszych typów projektu są kategorie: 078, 101



d)    zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie e-zdrowia ;



Projekty zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie e-zdrowia, muszą wpisywać się w poniższe rekomendacje Komitetu Sterującego do spraw koordynacji interwencji EFSI w sektorze zdrowia:



1. Do dofinansowania mogą być przyjęte wyłącznie projekty zgodne z odpowiednim narzędziem zdefiniowanym w dokumencie Krajowe ramy strategiczne. Policy paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020:

Narzędzie 26 – Upowszechnienie wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej,

Narzędzie 27 – Upowszechnienie wykorzystania telemedycyny.


2. Projekty polegające m.in. na dostosowaniu systemów informatycznych świadczeniodawców do wymiany danych z systemami innych świadczeniodawców, będą weryfikowane pod kątem komplementarności, interoperacyjności oraz nie dublowania funkcjonalności przewidzianych w krajowych Platformach P1 lub P2.


3. Wnioskodawca  zapewnia podłączenie wytworzonych w projekcie produktów z Platformą P1 oraz zgodność ze standardami wymiany informacji opracowanymi przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (zwany dalej: CSIOZ), jeśli projekt obejmuje obszary wspierane w P1.  W przypadku gdy w regionie funkcjonuje platforma regionalna, produkty wytworzone w ramach projektu powinny zostać zintegrowane z Platformą P1 za pomocą platformy regionalnej.


4. Projekt dotyczący regionalnej platformy zapewnia skalowalność platformy poprzez możliwość zwiększenia liczby użytkowników, tj. podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych bez względu na typ – opieka szpitalna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna (zwana dalej: AOS), podstawowa opieka zdrowotna (zwana dalej: POZ) oraz bez względu na podmiot tworzący.


5. Projekty dotyczący prowadzenia lub wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej w rozumieniu ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia (zwanej dalej: EDM), w tym indywidualnej dokumentacji medycznej (wewnętrznej lub zewnętrznej), uwzględnia rozwiązania umożliwiające zbierania przez podmiot udzielający świadczeń opieki zdrowotnej jednostkowych danych medycznych w elektronicznym rekordzie pacjenta oraz tworzenie EDM zgodnej ze standardem HL7 CDA, opracowanym i opublikowanym przez CSIOZ.


6. Projekty w zakresie budowy lub rozbudowy regionalnej platformy uwzględnia funkcjonalności dotyczące regionalnego repozytorium EDM, z obsługą przechowywania EDM. Repozytorium EDM powinno realizować co najmniej usługę przyjmowania, archiwizacji i udostępniania EDM zgodnej z HL7 CDA, a w przypadku repozytoriów badań obrazowych przyjmowania, archiwizacji i udostępniania obiektów DICOM.


Kategoriami interwencji (zakresem interwencji) dla niniejszego typu projektu są kategorie: 081,101


2.1 B Tworzenie lub rozwój elektronicznych usług wewnątrzadministracyjnych (A2A), niezbędnych dla funkcjonowania e-usług publicznych. Elementem przedsięwzięcia może być tworzenie lub rozwój e-usług publicznych (A2B, A2C).

Dofinansowaniem w tym zakresie objęte zostaną projekty:


a)    urzędów administracji samorządowej i urzędów  administracji rządowej, które nie mają zasięgu krajowego,  dotyczące:


– tworzenia, rozwijania i integracji baz danych i zasobów cyfrowych wspomagających komunikację między tymi podmiotami (A2A),

– wspomagające procesy decyzyjne (obejmujące procesy wewnątrz urzędów
i administracji, m.in. związane z systemami zarządzania i wymianą informacji – tzw. back office),

– upowszechniające i ułatwiające komunikację elektroniczną instytucji publicznych z podmiotami zewnętrznymi administracji.


Realizując typ projektu 2.1B a), wnioskodawca jest zobowiązany do wypełnienia  Kwestionariusza do Katalogu Rekomendacji Cyfrowego Urzędu (załącznik nr 3 do Regulaminu).

Kategoriami interwencji (zakresem interwencji)  dla niniejszego typu projektu są kategorie: 078, 101


2.1 C Przedsięwzięcia dotyczące tworzenia i wykorzystania otwartych zasobów publicznych, w tym:


a) Projekty z zakresu digitalizacji zasobów i treści publicznych, np. kulturowych, naukowych będących w posiadaniu instytucji szczebla regionalnego i lokalnego służące zapewnieniu powszechnego, otwartego dostępu w postaci cyfrowej do danych będących w posiadaniu instytucji szczebla regionalnego/ lokalnego.

b) Projekty służące zapewnieniu powszechnego otwartego dostępu w postaci cyfrowej do danych będących w posiadaniu instytucji szczebla regionalnego/ lokalnego.

c) Projekty dotyczące stworzenia lub wdrożenia nowych e-usług służących zwiększeniu uczestnictwa mieszkańców w procesach podejmowania decyzji w gminach, powiatach i regionie (open government), w tym także takie, które wykorzystują informacje sektora publicznego    i/lub inne, istniejące e-usługi.


Kategoriami interwencji (zakresem interwencji)  dla niniejszych typu projektu są kategorie: 079, 101


Cross-financing: Możliwy w przypadku wydatków bezpośrednio związanych ze szkoleniem pracowników obsługujących zakupiony sprzęt/oprogramowanie – do 10% wydatków kwalifikowanych projektu.

Zakup wyposażenia i wytworzenie niezbędnej infrastruktury informatycznej, jest przewidziany w wyżej wymienionych kierunkach wsparcia wyłącznie jako jeden z elementów projektu służący osiągnięciu celów projektu. Inwestowanie w tzw. twardą infrastrukturę jest możliwe jedynie, o ile warunkuje to realizację celów projektu, zaś przeprowadzona analiza wykazuję niedostępność zasobów administracji publicznej.


Projekty powinny zawierać element zapewniający bezpieczeństwo systemów teleinformatycznym oraz przetwarzanych danych osobowych.


Na potrzeby oceny merytorycznej sugeruje się aby wnioskodawca wyodrębnił
w harmonogramie rzeczowo- finansowym osobne kategorie wydatków dotyczące zakupu wyposażenia i wytworzenie niezbędnej infrastruktury informatycznej.


Nie będą finansowane:

  1. Projekty związane z budową infrastruktury szerokopasmowej  – realizowane są z poziomu krajowego (PO PC),
  2. Kompleksowe projekty dotyczące e?integracji i rozwoju e? kompetencji –   realizowane są z poziomu krajowego (PO PC),
  3. Projekty dot. usług i aplikacji w zakresie włączenia cyfrowego, e-dostępności, e-uczenia się i e- edukacji, umiejętności cyfrowych –    realizowane są z poziomu krajowego (PO PC),
  4. Projekty dot. wdrożenia inteligentnych systemów zarządzania energią
    w oparciu o technologie TIK (RPO WD, Działanie 3.3. i Działanie 3.5)
  5. Projekty dot. wyłącznie wykorzystania inteligentnych systemów transportowych (ITS) – (RPO WD,   Działanie 3.4)
  6. Projekty dot. zapewnienia odpowiednich narzędzi TIK wspomagających proces uczenia (RPO WD OP 7)

Możliwe jest łączenie ww. typów projektów – o wyborze typu decyduje struktura wydatków kwalifikowalnych (ich większościowy udział).

Zgodnie z wymaganiami kryteriów formalnych sprawdzane będzie czy projekt jest zgodny z typem projektów wskazanym w regulaminie danego konkurs.


W związku z tym, że przewidziano możliwość łączenia typów projektów,
w przypadku, gdy projekt obejmuje więcej niż jeden typ projektu, wnioskodawca powinien dokonać właściwego wyboru wiodącego typu projektu, ze względu na strukturę wydatków kwalifikowalnych. Do typu projektu należy zastosować prawidłowo przyporządkowaną (według zapisów powyżej) kategorię interwencji.

Typy beneficjentów: O dofinansowanie w ramach konkursów mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
  • jednostki organizacyjne jst;
  • kościoły, związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych;
  • podmioty lecznicze działające w publicznym systemie opieki zdrowotnej;
  • instytucje kultury, ich związki i porozumienia;
  • organizacje pozarządowe (w tym organizacje turystyczne oraz LGD);
  • uczelnie/szkoły wyższe, ich związki i porozumienia;
  • jednostki naukowe;
  • jednostki badawczo-rozwojowe;
  • służby zapewniające bezpieczeństwo publiczne;
  • jednostki organizacyjne Służby Więziennej;
  • jednostki sektora finansów publicznych, inne niż wymienione powyżej – dla projektów o zasięgu regionalnym;
  • porozumienia ww. podmiotów.

Jako partnerzy występować  mogą  tylko podmioty wskazane wyżej jako beneficjenci.

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów
w konkursie:
 

Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 7 882 230 EUR, tj. 33 999 999 PLN.



Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w czerwcu 2018 r., tj. 1 euro = 4,3135 PLN.



Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów.

 

Minimalna wartość projektu:

Minimalna całkowita wartość projektu: 50 tys. PLN.

Minimalna całkowita wartość projektu dla projektów partnerskich: 100 tys. PLN.

 

Maksymalna wartość projektu: Nie dotyczy.

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:

 

Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi:

  1. w przypadku projektu nieobjętego pomocą publiczną – maksymalnie 85% kosztów kwalifikowalnych;
  2. w przypadku projektu objętego pomocą publiczną – w wysokości wynikającej z reguł pomocy publicznej ale nie więcej niż 85%;
    1. w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020

      Intensywność wsparcia dla poszczególnych beneficjentów:

      • dla mikro i małych przedsiębiorców – do 45% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem;
      • dla średnich przedsiębiorców – do  35% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem;
      • dla dużych przedsiębiorców – do  25% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
    2. w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 sierpnia 2015 r. w sprawie udzielania pomocy inwestycyjnej na kulturę i zachowanie dziedzictwa kulturowego w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020:
      • kwota pomocy nie przekracza różnicy między kosztami kwalifikowalnymi a zyskiem operacyjnym z inwestycji. Zysk operacyjny odlicza się od kosztów kwalifikowalnych ex ante, na podstawie rozsądnych prognoz, albo przy użyciu mechanizmu wycofania. Operator infrastruktury ma prawo zatrzymać rozsądny zysk przez odnośny okres.


        lub alternatywnie:

      • tylko w przypadku pomocy nieprzekraczającej 1 mln EUR – maksymalna kwota pomocy – 80 % kosztów kwalifikowalnych;
  3. w przypadku projektu objętego pomocą de minimis, maksymalny poziom dofinansowania wyniesie 85% ale nie więcej niż równowartość 200 000 euro dla podmiotu na 3 lata podatkowe, z uwzględnieniem kwoty pomocy de minimis otrzymanej z innego źródła;
  4. w przypadku projektu generującego dochód, dla którego dokonano wyliczenia luki finansowej – zgodnie z wyliczeniem, ale nie więcej niż 85%;
  5. w przypadku projektu częściowo objętego pomocą publiczną, w części nie objętej tą pomocą, jeśli dla tej części dokonano wyliczenia luki finansowej – zgodnie z wyliczeniem ale nie więcej niż 85%, dla części objętej pomocą publiczną – w wysokości wynikającej z reguł pomocy publicznej ale nie więcej niż 85%;
  6. dla projektu generującego dochód, w którym występuje pomoc publiczna nie wymieniona w art. 61 ust. 8 rozporządzenia ogólnego, wartość dofinansowania wyliczona za pomocą luki finansowej nie może przekroczyć poziomu wynikającego z zasad pomocy publicznej i nie więcej niż 85%.

 

Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:

 

Minimalny wkład własny Beneficjenta na poziomie projektu wynosi 15% – w przypadku projektów nieobjętych pomocą publiczną albo objętych pomocą de minimis.

W przypadku projektów objętych pomocą publiczną: zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącego zasad udzielania tej pomocy, obowiązującymi w momencie udzielania wsparcia.

W przypadku regionalnej pomocy inwestycyjnej beneficjent jest zobowiązany wnieść wkład finansowy w wysokości co najmniej 25 % kosztów kwalifikowalnych, pochodzący ze źródeł własnych lub zewnętrznych źródeł finansowanie w postaci wolnej od wszelkiego publicznego wsparcia finansowego[4].

Termin, miejsce
i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu:
 

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – Generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie https://snow-umwd.dolnyslask.pl  i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8:00 dnia 15  lutego 2017 r. do godz. 15:00 dnia  23 maja 2017 r.

Logowanie do Generatora w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji.

Ponadto w ww. terminie (do godz. 15:00 dnia  23 maja 2017 r.) do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator wniosków papierowej wersji wniosku o dofinansowanie, opatrzonej czytelnym podpisem/-ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/-ób uprawnionej/-ych do reprezentowania Wnioskodawcy, wraz z podpisanymi załącznikami (za wyjątkiem wymaganej – w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami – analizy finansowej, którą należy przedłożyć na nośniku CD).

Za datę wpływu wniosku o dofinansowanie do IOK uznaje się datę wpływu wersji papierowej. Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:

  1. osobiście  lub za pomocą kuriera do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich:
    Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
    Departament Funduszy Europejskich
    ul. Mazowiecka 17
    Wrocław
    II piętro, pokój nr 2019

  2. za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego  w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, na adres:
    Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
    Wydział Wdrażania EFRR
    ul. Mazowiecka 17
    50-412 Wrocław.



Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.

Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w aplikacji) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku.

Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:

  • pełna nazwa Wnioskodawcy wraz z adresem;
  • wniosek o dofinansowanie projektu w ramach naboru nr (…);
  • numer wniosku o dofinansowanie
  • tytuł projektu;
  • „Nie otwierać przed wpływem do Wydziału Wdrażania EFRR”.

Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie.

Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia.

Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia do wniosku o dofinansowanie oświadczenia zawierającego klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych danych lub złożenie fałszywych oświadczeń”.

Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu Wnioskodawcy.

W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej, niż wyżej opisana formie. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.

 

Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest wraz z załącznikami poniżej w ramach dokumentacji konkurswowej oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl).
Dowiedz się więcej – Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich lub na adresy poczty elektronicznej:



Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane poniżej w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie.

[1] np. telemedycyny

[2] Dokument opisujący funkcjonalności przewidziane w krajowych Platformach P1, P2 dostępny jest na stronie internetowej CSIOZ.

[3] Informacje sektora publicznego rozumiane zgodnie z dyrektywą 2003/98/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, zmienioną przez dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/37/UE z dnia 26 czerwca 2013 r.

[4] W świetle przepisów o pomocy publicznej każdy podmiot, który podejmuje działania polegające na oferowaniu usług i towarów na rynku, jest przedsiębiorcą – dotyczy to również jednostek sektora finansów publicznych. Środki stanowiące przychód osiągany z takiej działalności, bez względu na to, jaki status mają one na gruncie przepisów krajowych, można uznać konsekwentnie za mające charakter gospodarczy i tym samym traktowane jak wkład własny niestanowiący wsparcia ze środków publicznych. Za środki pozbawione znamion finansowania publicznego uznaje się również kredyty komercyjne.

Dokumentacja konkursowa:


Komunikaty i wyjaśnienia

Często zadawane pytania i odpowiedzi:

Poleć innym:

link do konta twitter link do konta facabook link do konta google plus