Etapy weryfikacji
- Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru nr RPDS.03.03.01-IZ.00-02-062/16 – 28.10.2016
- Regulamin KOP
- Skład Komisji Oceny Projektów – II aktualizacja
- Skład Komisji Oceny Projektów – I aktualizacja
- Skład Komisji Oceny Projektów
- Lista projektów skierowanych do oceny merytorycznej
- Lista wniosków o dofinansowanie po weryfikacji technicznej skierowanych do KOP
- Lista projektów złożonych w ramach naboru
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.03.03.01-IZ.00-02-062/16 dla Poddziałania 3.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – konkursy horyzontalne.
Komunikaty
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Osi Priorytetowej 3 Gospodarka niskoemisyjna Działanie 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym, Poddziałanie 3.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – konkursy horyzontalne. Przez konkurs horyzontalny rozumie się prowadzony w trybie konkursowym nabór wniosków o dofinansowanie ogłaszany na projekty o znaczeniu/zasięgu wykraczającym poza obszar ZIT lub poza obszar OSI. |
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 pełniąca rolę Instytucji Organizującej Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich |
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu jest typ projektu określony dla działania 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym w osi priorytetowej 3 Gospodarka niskoemisyjna w trybie konkursowym, tj.: Typ 3.3 A Projekty związane z kompleksową modernizacją energetyczną budynków użyteczności publicznej. Budynki użyteczności publicznej – zgodnie z definicją ujętą w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r. z poźn. zm.). Jeśli budynek zamieszkania zbiorowego spełnia jednocześnie definicję budynku użyteczności publicznej, również może być przedmiotem projektu. Kategorią interwencji dla niniejszego konkursu jest kategoria 013 Renowacja infrastruktury publicznej dla celów efektywności energetycznej, projekty demonstracyjne i środki wsparcia. |
Typy beneficjentów: | O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
Do identyfikacji podmiotu publicznego należy stosować definicję zapisaną |
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Konkurs będzie miał charakter horyzontalny: ogółem alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 7 457 381 EUR tj. 31 619 295,44 PLN Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w styczniu 2016 r., 1 EUR = 4,2400 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie wyboru projektów przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego. |
Minimalna wartość projektu: | Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000 PLN |
Maksymalna wartość projektu: | Nie dotyczy |
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi:
W przypadku projektów częściowo objętych pomocą publiczną powyższe zasady stosuje się do każdej z części, co oznacza, że poziom dofinansowania projektu określa się oddzielnie dla każdej części. W takim przypadku łączny poziom maksymalnego dofinansowania w projekcie może być wyższy niż wynikający z reguł pomocy publicznej (ale nie więcej niż 85%). |
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
|
Minimalny wkład własny beneficjenta na poziomie projektu wynosi:
|
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie www.snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie: od godz. 8.00 dnia 6 maja 2016 r. do godz. 15.00 dnia 25 maja 2016 r. Ponadto do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami) w terminie do godz. 15.00 dnia 25 maja 2016 r. Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami) przedłożyć należy na nośniku CD. |
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie dostępnym poniżej, w dokumentacji konkursowej. |
Pytania i odpowiedzi (jeśli pojawią się w trakcie trwania naboru) | IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane na adresy poczty elektronicznej:
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane poniżej w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie. |
Dokumentacja konkursowa:
- 29.04.2016 Ogłoszenie o konkursie_hor-zmiana
- Ogłoszenie o konkursie – archiwalne
- 29.04.2016 Regulamin konkursu 3_3_hor-zmiana
- 29.04.2016 Regulamin konkursu 3_3_hor-zmiana-zaznacz
- Regulamin konkursu 3.3.1 – konkursy horyzontalne – archiwalne
- 29.04.2016 Zał. do Uchwały – Wykaz informacji (WND)
- 3 3 _(wersja 3)_po zmianach_Uchwała _dot zmian w dokumentacji trwających konkursów
Załącznik nr 1 do Regulaminu
- Deklaracja Natura 2000
- Deklaracja RDW
- form_zakres_inf_pom_de_minimis_przedsieb
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- n_formularz_zakres_informacji_pomo_de_minimis
- Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej/pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie
- Oświadczenie o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis
- Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją
- Oświadczenie VAT dla Partnera-zał. do WND v.2.0a
- Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt-zał. do WND v.2.0a
- Oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy-zał. do WND v.2.0a
- Pełnomocnictwo
- Studium Wykonalności – część opisowa – wersja archiwalna
- UOKiK – Pomoc publiczna – Inf. dod.
- Wkład niepieniężny z pp
- Wkład niepieniężny bez pp
- Wkład niepieniężny z pp i bez pp
- Wskazówki pomocne Wnioskodawcy – wersja archiwalna – do 28.04.2016
- Wskazówki pomocne przy wypełnieniu wniosku o dofinansowanie – działanie 3.3 – wersja archiwalna do 28.04.2016
- 29.04.2016 Zał. do Uchwały – Wykaz informacji (WND)
- Zakres wniosku – wersja archiwalna – do 28.04.2016
- Załacznik-dotyczący-określenia-poziomu-wsparcia-w-projektach-partnerskich
Załącznik nr 2 do Regulaminu
- Wzór umowy o dofinansowanie EFRR 2014 2020_12.2015
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
- Załącznik nr 8 Oświadczenie Beneficjenta o kwalifikowalności VAT
- Załącznik nr 9 Oświadczenie Partnera o kwalifikowalności VAT
- Załącznik nr 10 Oświadczenie Podmiotu realizującego projekt o kwalifikowalności VAT
- Załącznik nr 11 Zestawienie wszystkich dokumentów dotyczących operacji w ramach projektu
- Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 13 Zakres powierzonych do przetwarzania danych osobowych
- Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Załącznik nr 3 do Regulaminu
- Wzór Decyzji (projekty własne_2014-2020)_01.2016
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
- Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt
- Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Załącznik nr 4 do Regulaminu Kryteria wyboru
Załącznik nr 5 do Regulaminu Lista wskaźników
Komunikaty i wyjaśnienia do naboru:
- Komunikat – wydłużenie terminu weryfikacji – 07.06.2016
- 29.04.2016 Informacja o zmianach (na stronę) – horyzont
- Komunikat dotyczący naborów w ramach Działania 3.3, Działania 6.1 i Działania 7.2 – 29.04.2016
- Komunikat 3.3 – zmiana formy oraz terminu rozpoczęcia składania wniosków 30.03.2016
- Wyjaśnienie do naborów – załączniki środowiskowe
- Komunikat dla Beneficjentów: Wyjaśnienia IZ RPO do załącznika „Zestawienie wskaźników na poziomie projektu dla Działania 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym” – załącznik do regulaminu nr 5
- Materiały pomocnicze, opracowane przez Krajową Agencję Poszanowania Energii S.A., związane z realizacją projektów termomodernizacyjnych w formule ESCO
- Komunikat IZ RPO WD w sprawie realizacji projektów termomodernizacyjnych w budynkach łączących funkcje mieszkalne z użytkowymi
- Komunikat 3.3 – wyjaśnienia dotyczące sporządzania analizy ekonomicznej na potrzeby wniosku o dofinansowanie projektu