Etapy weryfikacji
Lista proj skierowanych do oceny merytorycznej
Lista zarejestrowanych wniosków w ramach konkursu RPDS.04.01.00-IZ.00-02-225/17
Komunikaty
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.04.01.00-IZ.00-02-225/17 dla działania 4.1. Gospodarka odpadami.
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Osi Priorytetowej 4 Środowisko i zasoby Działania 4.1 Gospodarka odpadami – konkursy horyzontalne: Nabór w trybie konkursowym skierowany jest do beneficjentów realizujących projekty w regionach gospodarki odpadami określonymi w uchwale Sejmiku Województwa Dolnośląskiego w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarowania Odpadami 2012[1]. |
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 pełniąca rolę Instytucji Organizującej Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich |
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu jest typ projektów określony dla Działania 4.1. Gospodarka odpadami w schemacie 4.1.B: Projekty dotyczące infrastruktury niezbędnej do zapewnienia kompleksowej gospodarki odpadami komunalnymi w regionie, zaplanowanej zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, m.in.:
Warunkiem wsparcia inwestycji jest ich uwzględnienie w planie inwestycyjnym w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi zatwierdzonym przez Ministra Środowiska będącym załącznikiem do Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego (Załącznik do Uchwały nr XXIX/934/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r.). Projekty muszą być zgodne z hierarchią sposobów postępowania z odpadami wskazaną w dyrektywie 2008/98/WE w sprawie odpadów (tzw. dyrektywie ramowej o odpadach), która nadaje priorytet zapobieganiu powstawania odpadów, przygotowaniu do ponownego użycia i recyklingowi. Z kolei dyrektywa 1999/31/WE w sprawie składowania odpadów (tzw. dyrektywa składowiskowa) nakłada obowiązek redukcji masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania. W zależności od zidentyfikowanych potrzeb w danym regionie gospodarki odpadami komunalnymi dofinansowane mogą być zarówno projekty kompleksowe tj. obejmujące wszystkie niezbędne elementy hierarchii, jak i projekty obejmujące zakresem tylko wybrane elementy, które domykają system gospodarki odpadami w regionie. We wniosku o dofinansowanie w pkt A10 Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu należy wyjaśnić w jaki sposób i które elementy hierarchii postępowania z odpadami uzupełnia przedmiotowy projekt. Uzupełniającym elementem wparcia mogą być działania z zakresu edukacji ekologicznej promującej właściwe postępowanie z odpadami w ramach mechanizmu finansowania krzyżowego (cross-financing). Wspierane będą inwestycje realizowane w regionach gospodarki odpadami, w których nie uwzględniono komponentu dotyczącego termicznego przekształcania odpadów wraz z odzyskiem energii. Przez komponent termiczny należy rozumieć spalarnię odpadów komunalnych wskazaną jako regionalną lub ponadregionalną instalację do obsługi danego regionu gospodarki odpadami komunalnymi wymienioną w Uchwale Nr XXIX/935/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016-2022. W przedmiotowym naborze nie będą wspierane inwestycje dotyczące rekultywacji składowisk, instalacje do termicznego przekształcania odpadów oraz Punkty Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Ponadto z kwalifikowalności wyłączone są także instalacje przewidziane do zastępczej obsługi regionów gospodarki odpadami komunalnymi wyznaczone w ww. uchwale nr XXIX/935/16 z 22.12.2016 r. W ramach przedmiotowego konkursu Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek o dofinansowanie. Kolejne wnioski złożone przez tego samego Wnioskodawcę zostaną odrzucone a ocenie zostanie poddany pierwszy złożony wniosek (zgodnie z obowiązującymi kryteriami wyboru zawartymi w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu). Kategoriami interwencji (zakresem interwencji) dla niniejszych typów projektu są kategorie: 017 Gospodarowanie odpadami z gospodarstw domowych (w tym działania w zakresie: minimalizacji, segregacji, recyklingu); 018 Gospodarowanie odpadami z gospodarstw domowych (w tym działania w zakresie: mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, przetwarzania termicznego, przekształcania termicznego i składowania na składowiskach); 101 Finansowanie krzyżowe w ramach EFRR (wsparcie dla przedsięwzięć typowych dla EFS, koniecznych dla zadowalającego wdrożenia części przedsięwzięć związanej bezpośrednio z EFRR). Ponadto zgodnie z zapisami „Wytycznych w zakresie reguł dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym w ramach zadań własnych samorządu gminy w gospodarce odpadami komunalnymi” z dnia 22 września 2015 r., wydanych przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju:
|
Typy beneficjentów: | O dofinansowanie w ramach konkursów mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
W przypadku podmiotów świadczące usługi w zakresie gospodarki odpadami w ramach realizacji zadań jednostek samorządu terytorialnego, do wniosku o dofinansowanie wymagane jest złożenie oświadczenia o zamiarze posiadania co najmniej zakładu lub oddziału w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego. Natomiast na etapie złożenia pierwszego wniosku o płatność pośrednią lub zaliczkową (nie dotyczy wniosku sprawozdawczego) – złożenie dokumentu potwierdzającego posiadanie co najmniej zakładu lub oddziału w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego. Jako partnerzy występować mogą tylko podmioty wskazane wyżej jako beneficjenci, z zastrzeżeniem, iż w przypadku występowania w projekcie działań z zakresu edukacji ekologicznej promującej właściwe postępowanie z odpadami w ramach mechanizmu finansowania krzyżowego (cross-financing) dopuszcza się dodatkowo jako partnerów: organizacje pozarządowe; LGD; spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe; MŚP; organizacje badawcze i konsorcja naukowe. |
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 18 339 259 EUR, tj. 80 951 323,15 PLN. Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w styczniu 2017 r., tj. 1 euro = 4,4141 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów. |
Minimalna wartość projektu: | Minimalna całkowita wartość projektu: 100 000 PLN. |
Maksymalna wartość projektu: | Maksymalna wartość projektu (wydatki kwalifikowalne) 20 000 000 PLN. |
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Maksymalny poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu wynosi:
|
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
|
Minimalny wkład własny beneficjenta na poziomie projektu wynosi:
|
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – Generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie https://snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8:00 dnia 28 lutego 2017 r. do godz. 15:00 dnia 29 marca 2017 r. Logowanie do Generatora w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji. Ponadto w ww. terminie (do godz. 15:00 dnia 29 marca 2017 r.) do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator wniosków papierowej wersji wniosku o dofinansowanie, opatrzonej czytelnym podpisem/-ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/-ób uprawnionej/-ych do reprezentowania Wnioskodawcy, wraz z podpisanymi załącznikami (za wyjątkiem wymaganej – w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami – analizy finansowej, którą należy przedłożyć na nośniku CD). Za datę wpływu wniosku o dofinansowanie do IOK uznaje się datę wpływu wersji papierowej. Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona: a) osobiście do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich ul. Mazowiecka 17 Wrocław II piętro, pokój nr 2015 b) za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Wdrażania EFRR ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław. Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA. Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w aplikacji) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku. Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie. Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia. Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia do wniosku o dofinansowanie oświadczenia zawierającego klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych danych lub złożenie fałszywych oświadczeń”. Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu Wnioskodawcy. W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej, niż wyżej opisana formie. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.
|
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest wraz z załącznikami poniżej w ramach dokumentacji konkursowej oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl). |
[1] Dz. Urz. Woj. 2012. Poz. 3039 z dnia 31 sierpnia 2012 r. z późn. zm.
Dokumentacja konkursowa
Ogłoszenie o konkursie 4.1 B – obowiązuje od 14.02.2017
Ogłoszenie o konkursie 4.1 B – obowiązuje od 14.02.2017 – śledź zmiany
Ogłoszenie o konkursie 4.1 B – wersja archiwalna obowiązująca do 13.02.2017
Załącznik_1_do uchwały_Regulamin konkursu 4.1 – obowiązuje od 14.02.2017
Załącznik_1_do uchwały_Regulamin konkursu 4.1 – obowiązuje od 14.02.2017 – śledź zmiany
Załącznik nr 1 do Uchwały – Regulamin konkursu 4.1 – wersja archiwalna obowiązująca do 13.02.2017
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru – 4.1 – obowiązuje od 14.02.2017
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru – 4.1 – obowiązuje od 14.02.2017 – śledź zmiany
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru 4.1 – wersja archiwalna obowiązująca do 13.02.2017
Załącznik nr 2 do Regulaminu -Wskaźniki 4.1 – obowiązuje od 14.02.2017
Załącznik nr 2 do Regulaminu – Wskaźniki 4.1 – wersja archiwalna obowiązująca do 13.02.2017
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WD 2014-2020 w zakresie EFRR_v2_09 2016
Formularz – pomoc de minimis (przedsiębiorstwa)
Formularz – wkład niepieniężny z pomocą publiczną
Formularz wkład niepieniężny bez pomocy publicznej
Formularz wkład niepieniężny częściowa pomoc publiczna
Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej_pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie
Oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy
Oświadczenie VATdla Podmiotu realizującego Projekt
Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją
UOKiK Pomoc publiczna informacje dodatkowe
Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
Wzór Decyzji o dofinansowaniu projektu WD 2014 – 2020 – 2 grudnia 16
Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera
Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych
Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Załącznik nr 14 Klasyfikacja budżetowa projektu
Wzór umowy o dofinansowanie EFRR 2014 2020 ver 9_2 grudnia 16
Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Partnera
Załącznik nr 10 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
Załącznik nr 11 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność – wersja nanieś zmiany
Załącznik nr 13 Zakres przetwarzanych danych osobowych
Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Załącznik nr 15 Klasyfikacja budżetowa projektu
Komunikaty i wyjaśnienia
Zmiana regulaminu RPDS.04.01.00-IZ.00-02-225/17 dla działania 4.1. Gospodarka odpadami – 14.02.2017
Często zadawane pytania i odpowiedzi