Etapy weryfikacji
Lista projektów skierowanych do oceny merytorycznej w ramach naboru RPDS.04.05.02-IZ.00-02-237/17
Lista złożonych wniosków w ramach konkursu RPDS.04.05.02-IZ.00-02-237/17
Komunikaty
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.04.05.02-IZ.00-02-237/17 dla poddziałania 4.5.2 Bezpieczeństwo – ZIT WrOF.
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 4 Środowisko i zasoby, Działania 4.5 Bezpieczeństwo – Poddziałanie 4.5.2 Bezpieczeństwo – ZIT WrOF. Nabór w trybie konkursowym – skierowany:
|
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 oraz Gmina Wrocław pełniąca funkcję IP w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF) – pełniące role Instytucji Organizującej Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje: – Departament Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, ul. Mazowiecka 17, 50-412 Wrocław, oraz Gmina Wrocław pełniąca funkcję Instytucji Pośredniczącej (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy IZ RPO WD a Gminą Wrocław pełniącą funkcję lidera ZIT WrOF oraz funkcję Instytucji Pośredniczącej, w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne RPO WD. |
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu są typy projektów A i B określone dla działania 4.5 Bezpieczeństwo w osi priorytetowej 4 Środowisko i zasoby, tj.: 4.5.A Projekty związane z budową lub rozbudową systemów i urządzeń małej retencji. 4.5.B Projekty dotyczące inwestycji przeciwpowodziowych (mające na celu ochronę obszarów ze średnim ryzykiem powodziowym) – będące częścią zintegrowanych planów zarządzania ryzykiem powodziowym zgodnie z wymogami prawa UE (w tym tzw. Ramowej Dyrektywy Wodnej i Dyrektywy Powodziowej), działania związane z zapobieganiem suszom, w tym:
|
Typy wnioskodawców/beneficjentów:
|
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
|
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 3 619 000 Euro, tj. 15 615 261 PLN. Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w marcu 2017 r., 1 euro = 4,3148PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów. Kwota alokacji do czasu rozstrzygnięcia naboru może ulec zmniejszeniu ze względu na pozytywnie rozpatrywane protesty w ramach działania. |
Minimalna wartość projektu: |
Minimalna całkowita wartość projektu: 100 tys. PLN
|
Maksymalna wartość projektu: | Nie dotyczy. |
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Dofinansowanie UE na poziomie projektu: maksymalnie 85% kosztów kwalifikowalnych;
|
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
|
Wkład własny beneficjenta na poziomie projektu: co najmniej 15%;
|
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stroni https://snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dnia 8 maja 2017 r. do godz. 15.00 dnia 8 czerwca 2017 r. Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji. Ponadto ww. terminie (do godz. 15.00 dnia 8 czerwca 2017 r.) do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator Wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami). Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami) przedłożyć należy na nośniku CD. Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:
Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA. Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku. Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, (lub innym opakowaniu np. pudełku) której opis zawiera następujące informacje:
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie. Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia. Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu wnioskodawcy. W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie. |
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który wraz z załącznikami dostępny jest poniżej w ramach dokumentacji konkursowej, na portalu Funduszy Europejskich i na www.zitwrof.pl. |
Dowiedz się więcej – Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich | IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich lub na adresy poczty elektronicznej:
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane poniżej w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie. |
Dokumentacja konkursowa:
Ogłoszenie o konkursie 4.5.2 – ZIT WrOF
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru – 4.5.2 ZIT WrOF
Załącznik nr 2 do Regulaminu – Wskaźniki – 4.5.2 ZIT WrOF
Strategia ZIT WrOF październik 2016_z pozytywnymi opiniami
Formularz – pomoc de minimis (przedsiębiorstwa)
Formularz -wkład niepieniężny z pomocą publiczną
Formularz wkład niepieniężny bez pomocy publicznej
Formularz wkład niepieniężny częściowa pomoc publiczna
Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej_pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie
Oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy
Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt
Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją
UOKiK Pomoc publiczna informacje dodatkowe
Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WD 2014 – 2020
Wzór Decyzji o dofinansowaniu projektu WD_2014-2020
Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera
Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych
Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Załącznik nr 14 Klasyfikacja budżetowa projektu
Wzór umowy o dofinansowanie EFRR 2014 2020
Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Partnera
Załącznik nr 10 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
Załącznik nr 11 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
Załącznik nr 13 Zakres przetwarzanych danych osobowych
Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
Załącznik nr 15 Klasyfikacja budżetowa projektu