Etapy weryfikacji
Lista projektów wybranych do dofinansowania z dnia 21.01.2020 r.
Lista projektów skierowanych do oceny zgodności ze Strategią ZIT WrOF – aktualizacja
Lista projektów skierowanych do oceny strategicznej ZIT WrOF
Lista proj złożonych w ramach naboru nr RPDS.03.04.02-IZ.00-02-318.18 ZIT WrOF
Regulamin KOP KONURS ZIT 22.05.2019
UWAGA!
Zmiana regulaminu naboru RPDS.03.04.02-IZ.00-02-318/18 polegająca na przesunięciu terminu zakończenia składania wniosków o dofinansowanie z 25 lutego 2019 r. na 24 maja 2019 r. Zmiana pociąga za sobą konieczność wydłużenia okresu realizacji projektów. Rekomendowany termin zakończenia realizacji projektu zmienia się z września 2021 r. na grudzień 2021 r.
Uwaga!
Informujemy, że Biuro ZIT WrOF nie funkcjonuje już w strukturach Wydziału Zarządzania Funduszami.
W związku z tym zapytania w zakresie Strategii ZIT WrOF można kierować do:
Urząd Miejski Wrocławia
Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
ul. Komuny Paryskiej 39-41
50-451 Wrocław
Adres siedziby, e-mail oraz numer telefonu nie uległy zmianie.
Ogłoszenie o konkursie RPDS.03.04.02-IZ.00-02-318/18 do Działania3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych, Poddziałanie 3.4.2 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – ZIT WrOF.
UWAGA !
W związku ze zmianą rozporządzenia ogólnego 1303/2013*, w szczególności artykułu 61 Operacje generujące dochód po ukończeniu (związek dochodu z pomocą publiczną – zmiany rozszerzające wyłączenie stosowania przepisów o wyliczaniu dochodu na wszystkie formy pomocy publicznej ułatwiające przygotowanie projektów) prosimy o zapoznanie się z następującymi dokumentami:
– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012;
– projekt zmian Wytycznych w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020 z 17 lutego 2017 r.
Prosimy o bieżące śledzenie stanu prac nad wytycznymi.
*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006
Informacje ogólne
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – Poddziałanie 3.4.2 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – ZIT WrOF.
Nabór w trybie konkursowym – skierowany do wnioskodawców / beneficjentów realizujących projekty na obszarze ZIT WrOF.
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 oraz Gmina Wrocław pełniąca funkcję Instytucji Pośredniczącej w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF) – pełniące role Instytucji Organizującej Konkurs.
Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
Zadania związane z naborem realizuje:
Departament Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, ul. Mazowiecka 17, 50-412 Wrocław, oraz Gmina Wrocław, pełniąca funkcję Instytucji Pośredniczącej (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy IZ RPO WD
a Gminą Wrocław pełniącą funkcję lidera ZIT WrOF w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne RPO WD.
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu:
Przedmiotem konkursu są następujące typy projektów określone dla działania 3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych:
- 4 b) – inwestycje ograniczające indywidualny ruch zmotoryzowany w centrach miast np. P&R, B&R, zintegrowane centra przesiadkowe, stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stacje tankowania paliw alternatywnych (np. CNG, LNG, LPG), wspólny bilet (przy czym stacje ładowania pojazdów elektrycznych, wspólny bilet itp. nie mogą stanowić samodzielnego elementu projektu lecz jedynie uzupełniający, poniżej 49% wartości wydatków kwalifikowalnych projektu);
- 4 c) – inwestycje (budowa, rozbudowa) związane z systemami zarządzania ruchem i energią (infrastruktura, oprogramowanie);
- 4 d) – inwestycje ograniczające indywidualny ruch zmotoryzowany w centrach miast: drogi rowerowe, ciągi pieszo – rowerowe, przy czym możliwe jest finansowanie samego ciągu pieszego (ale nie może on stanowić odrębnego projektu, a jedynie element uzupełniający), jeśli jego separacja od ciągu rowerowego wynika z warunków lokalnych, np. ciąg pieszo – rowerowy prowadzi do skrzyżowania, za którym nie ma możliwości kontynuowania ciągu łącznie i istnieje konieczność oddzielenia drogi dla rowerów od ciągu pieszego – na tym odcinku możliwa jest inwestycja również w ciąg pieszy. Koszt takiego wydzielonego ciągu pieszego powinien zawsze stanowić mniej niż 49% całkowitych wydatków kwalifikowalnych w projekcie przeznaczonych na drogi rowerowe realizowane na obszarze ZIT WrOF
Typy wnioskodawców/beneficjentów:
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy wnioskodawców / beneficjentów:
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
- jednostki organizacyjne jst;
- jednostki sektora finansów publicznych, inne niż wymienione powyżej;
- przedsiębiorcy będący zarządcami infrastruktury lub świadczący usługi
w zakresie transportu zbiorowego na terenach miejskich i podmiejskich; - organizacje pozarządowe;
- PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne.
Jako partnerzy występować mogą tylko podmioty wskazane wyżej jako wnioskodawcy / beneficjenci
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 9 700 000 Euro, tj. 41 595 540 PLN.
Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym we wrześniu 2018 r., 1 euro = 4,2882 PLN.
Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów.
Kwota alokacji do czasu rozstrzygnięcia naboru może ulec zmniejszeniu ze względu na pozytywnie rozpatrywane protesty w ramach działania.
Minimalna wartość projektu:
Minimalna wartość wnioskowanego dofinansowania: 500 tys. PLN
Maksymalna wartość projektu
Nie dotyczy
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
Dofinansowanie UE na poziomie projektu: maksymalnie 85% kosztów kwalifikowalnych (z uwzględnieniem dochodu i/lub rekompensaty i/lub pomocy publicznej).
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
Wkład własny beneficjenta na poziomie projektu: co najmniej 15%;
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu:
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stroniehttps://snow-umwd.dolnyslask.pli przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dnia 29 października 2018 r. do godz. 15.00 dnia 24 maja 2019 r.
Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji.
Ponadto ww. terminie(do godz. 15.00 dnia 25 lutego 2019 r.) do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator Wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami).
Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami) przedłożyć należy na nośniku CD.
Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej.
Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:
- osobiście lub za pośrednictwem kuriera do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich mieszczącej się pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Departament Funduszy Europejskich, Mazowiecka 17, 50-412 Wrocław, II piętro, pokój nr 2019
- za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Departament Funduszy Europejskich, Mazowiecka 17, 50-412 Wrocław, II piętro, pokój nr 2019
Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.
Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku.
Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, (lub innym opakowaniu np. pudełku) której opis zawiera następujące informacje:
- pełna nazwa Wnioskodawcy wraz z adresem
- wniosek o dofinansowanie projektu w ramach naboru nr …………..
- tytuł projektu
- numer wniosku o dofinansowanie
- „Nie otwierać przed wpływem do Wydziału Obsługi Wdrażania EFRR”.
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie.
Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia.
Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu wnioskodawcy.
W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu:
Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest wraz z załącznikami na stronie internetowej www.rpo.dolnyslask.pl oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl)i na www.zitwrof.pl
Ogłoszenie o konkursie 3_4_2 – ZIT WrOF-zmiana – wersja obowiązująca od 11.02.2019
Ogłoszenie o konkursie 3_4_2 – ZIT WrOF – obowiązujący do 10.02.2019 – wersja archiwalna
Regulamin 3_4_2_318 – wersja archiwalna – obowiązuje do 10.02.2019
Załącznik 1 do uchwały Regulamin 3_4_2_318_zm – wersja obowiązująca od 11.02.2019
Załącznik 1 do uchwały Regulamin 3_4_2_318_zm_sl_zm – wersja obowiązująca od 11.02.2019
Załącznik 1 do Regulaminu 3_4_2-ZIT WrOF – Kryteria_wyboru
Załącznik 2 do Regulaminu 3_4_2-ZIT WrOF – Wskaźniki
Załącznik 3 do Regulaminu 3_4_2-ZIT WrOF – Lista sprawdzająca
Załacznik 4 do Regulaminu 3_4_2-ZIT WrOF- Ludność
Strategia ZIT WrOF_październik 2016 – wersja obowiazująca do 8.10.2018
Strategia ZIT WrOF_obowiazuje od 9.10.2018
STRATEGIA ZIT WrOF _tryb śledź zmiany…
Form_zakres_inf_pomocy_de_minimis_
Formularz_pomoc_inna_niż_pomoc_w_rolnictwie_lub_rybołówstwie
Formularz_zakres_informacji_pomo_de_minimis
Oświadczenie o braku pomocy publicznej pom-de-min
Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją
Oświadczenie-VAT-dla-Partnera-załącznik
Oświadczenie VAT-dla-Wnioskodawcy-załącznik_
Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt
Szerokie-pelnomocnictwo-ECR-03.02.2016
UOKiK-Pomoc-publiczna-Inf.-dod.
Wklad-niepieniezny-z-pp-i-bez-pp2
Zał dotyczące określenia-poziomu-wsparcia-w-projektach-partne.
Załącznik nr 1 Harmonogram rzeczowo- finansowy bez budż.państw.
Załącznik nr 1a Harmonogram rzecz-finan. dla projektów z budżetem Państwa
Załącznik nr 2Harmonogram zamówień dla Projektu
Załącznik nr 3 Harmonogram płatności
Załącznik nr 4 Montaż finansowy Projektu
Załącznik nr 5 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta ver. 12_czysta
Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera ver 12_ czysta
Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt ver 12_ czysta
Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność – ver 16_zz
Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych EFRR_ver 17
Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR_ grudzień 17
Załącznik nr 14 Klasyfikacja budżetowa projektu
Załącznik nr 15 Zasady kwalifikowalności wydatkow (v18) autopop
Załącznik nr 16 Harmonogram uzyskiwania decyzji_pozwoleń
Wzór Decyzji o dofinasowaniu projektu WD_2014-2020_
Załącznik nr 1 Harmonogram rzeczowo- finansowy bez budż.państw.
Załącznik nr 1a Harmonogram rzecz-finan. dla projektów z budżetem Państwa
Załącznik nr 2Harmonogram zamówień dla Projektu
Załącznik nr 3 Harmonogram płatności
Załącznik nr 4 Montaż finansowy Projektu
Załącznik nr 5 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
Załącznik nr 6 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Partnera
Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
Załącznik nr 9 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
Załącznik nr 10 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
Załącznik nr 11 Zakres przetwarzanych danych osobowych EFRR_
Załącznik nr 12 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR_
Załącznik nr 13 Klasyfikacja budżetowa projektu
Załącznik nr 14 Zasady kwalifikowalności wydatków
Załącznik nr 15 Harmonogram uzyskiwania decyzji_pozwoleń
Często zadawane pytania i odpowiedzi