Etapy weryfikacji:
- Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania – zmiana listy
- Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru projektów i uzyskały kolejno największą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru nr RPDS.04.05.01-IZ.00-02-157/16
- Lista projektów skierowanych do oceny merytorycznej w ramach naboru RPDS.04.05.01-IZ.00-02-157/16 – 23.01.2017
- Lista wniosków po weryfikacji technicznej skierowanych do KOP w ramach naboru RPDS.04.05.01-IZ.00-02-157/16 – 1.12.2016
- Lista złożonych i zarejestrowanych wniosków w ramach naboru RPDS.04.05.01.00-IZ.00-02-157/16 – 21.11.2016
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.04.05.01-IZ.00-02-157/16 dla poddziałania 4.5.1 Bezpieczeństwo – konkursy horyzontalne.
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 4 Środowisko i zasoby, Działania 4.5 Bezpieczeństwo – Poddziałanie 4.5.1 Bezpieczeństwo – konkursy horyzontalne. Nabór w trybie konkursowym – horyzontalny – skierowany:
|
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 pełniąca rolę Instytucji Organizującej Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich |
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu są typy projektów A i B określone dla działania 4.5 Bezpieczeństwo w osi priorytetowej 4 Środowisko i zasoby, tj.: 4.5.A Projekty związane z budową lub rozbudową systemów i urządzeń małej retencji. 4.5.B Projekty dotyczące inwestycji przeciwpowodziowych (mające na celu ochronę obszarów ze średnim ryzykiem powodziowym) – będące częścią zintegrowanych planów zarządzania ryzykiem powodziowym zgodnie z wymogami prawa UE (w tym tzw. Ramowej Dyrektywy Wodnej i Dyrektywy Powodziowej), działania związane z zapobieganiem suszom, w tym:
Uzupełniającym elementem wparcia mogą być działania związane z podnoszeniem wiedzy i świadomości osób dotkniętych ryzykiem związanej z udzielaniem pomocy w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa mienia i życia ludzkiego (w ramach mechanizmu finansowania krzyżowego – cross-financingu). |
Typy beneficjentów: | O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
|
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 13 489 000 Euro, tj. 58 860 600 PLN. Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w sierpniu 2016 r., 1 euro = 4,3636 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów.
|
Minimalna wartość projektu: |
Minimalna wartość projektu: 100 tys. PLN
|
Maksymalna wartość projektu: | Nie dotyczy. |
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Dofinansowanie UE na poziomie projektu: maksymalnie 85% kosztów kwalifikowalnych; |
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
|
Wkład własny beneficjenta na poziomie projektu: co najmniej 15%; |
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie https://snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dnia 3 października 2016 r. do godz. 15.00 dnia 16 listopada 2016 r. Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego Ponadto do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji Generator Wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami). Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona: a) osobiście lub za pośrednictwem kuriera do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich mieszczącej się pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław II piętro, pokój nr 2020 b) za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław II piętro, pokój nr 2020 Zgodnie z art. 57 § 5 KPA termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA. Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku. Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, (lub innym opakowaniu np. pudełku) której opis zawiera następujące informacje:
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie. Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia. Oświadczenia oraz dane zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania konkursu oraz na każdym etapie jego oceny. Należy wówczas dostarczyć do IOK pismo z prośbą o wycofanie wniosku podpisane przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji w imieniu wnioskodawcy. W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IZ RPO WD zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie. |
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest poniżej w ramach dokumentacji konkursowej oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl). |
Dowiedz się więcej – Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich | IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich lub na adresy poczty elektronicznej:
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane poniżej w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie. |
Dokumentacja konkursowa:
- Ogłoszenie o konkursie 4.5.1 – horyzont
- Załącznik nr 1 do Uchwały – Regulamin konkursu 4.5 AiB
- Załącznik nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru – 4.5.1
- Załącznik nr 2 do Regulaminu -Wskaźniki – 4.5.1
- Wykaz informacji wraz z załącznikami do wniosku
- Deklaracja – Natura2000
- Deklaracja – RDW
- formularz – pomoc de minimis (przedsiębiorstwa)
- formularz – wkład-niepieniężny-częsciowa pomoc publiczna
- formularz – wkład-niepieniężny-z pomocą publiczną
- Formularz- inna pomoc
- formularz -pomoc de minimis
- formularz wkład niepieniężny-bez pomocy publicznej
- oświadczenie pomoc de minimis
- oświadczenie o braku pomocy publicznej pomocy de minimis
- Oświadczenie-analiza OOŚ z instrukcją
- Oświadczenie-VAT-dla Partnera
- oświadczenie-VAT-dla Podmiotu realizującego Projekt
- oświadczenie-VAT-dla Wnioskodawcy
- pełnomocnictwo
- UOKiK-Pomoc-publiczna-informacje dodatkowe
- Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
- Oświadczenie wnioskodawcy dot. 4.5.1 AiB
- Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WD 2014-2020 w zakresie EFRR v2_09-2016
- Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie – wersja archiwalna
- Wzór Decyzji o dofinansowaniu projektu WD 2014 – 2020
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
- Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
- Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
- Wzór umowy o dofinansowanie EFRR 2014 2020
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 10 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
- Załącznik nr 11 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 13 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR