Etapy weryfikacji:
oraz
- Lista projektów po ocenie formalnej dla naboru nr RPDS.07.02.03-IZ.00-02-080/16 – 5.08.2016
- Lista projektów po ocenie zgodności ze Strategią ZIT AJ
- Lista wniosków po weryfikacji technicznej skierowanych do KOP 080 7.2 ZIT AJ
- Lista projektów złożonych w ramach naboru 080 7.2 horyzont
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.07.02.03-IZ.00-02-080/16 dla Poddziałania 7.2.3 Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną, w tym zawodową – ZIT AJ.
Komunikaty
Informacje ogólne
|
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 7 Infrastruktura edukacyjna Działanie 7.2 Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną, w tym zawodową, Poddziałanie 7.2.3 Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną, w tym zawodową – ZIT AJ Nabór w trybie konkursowym – dla beneficjentów realizujących przedsięwzięcia na terenie Aglomeracji Jeleniogórskiej określonej w Strategii ZIT AJ. |
Pełna nazwa i adres właściwej instytucji organizującej konkurs: |
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 oraz Miasto Jelenia Góra, któremu zostało powierzone zarządzanie Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej pełniące rolę Instytucji Organizującej Konkurs. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich oraz ZIT AJ, ul. Okrzei 10, 58-500 Jelenia Góra pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej. Porozumienie zawarte pomiędzy IZ RPO WD a Miastem Jelenia Góra pełniącym funkcję lidera ZIT AJ i pełniącym funkcję Instytucji Pośredniczącej, w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne RPO WD, reguluje zasady współpracy (prawa i obowiązki) w ramach ww. konkursu. |
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegających dofinansowaniu: |
Przedmiotem konkursu są następujące typy projektów określone dla działania 7.2 Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną, w tym zawodową: 7.2.A Przedsięwzięcia prowadzące bezpośrednio do poprawy warunków nauczania zwłaszcza w zakresie zajęć matematyczno-przyrodniczych i cyfrowych realizowane poprzez przebudowę, rozbudowę[1] lub adaptację (w tym także zakup wyposażenia) placówek i szkół ponadgimnazjalnych, w tym zawodowych i specjalnych. W przypadku tego konkursu nie ma możliwości budowy placówek i szkół ponadgimnazjalnych. 7.2.B Przedsięwzięcia z zakresu wyposażenia w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne pracowni, zwłaszcza matematyczno-przyrodniczych i cyfrowych. 7.2.C Przedsięwzięcia z zakresu wyposażenia w sprzęt specjalistyczny i pomoce dydaktyczne do wspomagania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. uczniów niepełnosprawnych, uczniów szczególnie uzdolnionych. Możliwe jest łączenie ww. typów projektów – o wyborze typu decyduje struktura wydatków kwalifikowalnych (ich większościowy udział). Wszystkie przedsięwzięcia muszą uwzględniać konieczność dostosowania infrastruktury i wyposażenia do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (jako obowiązkowy element projektu). Nie będą finansowane:
Kategorią interwencji (zakresem interwencji dominującym) dla niniejszego konkursu jest kategoria 051 Infrastruktura edukacyjna na potrzeby edukacji szkolnej (na poziomie podstawowym i średnim ogólnokształcącym). |
Typy beneficjentów: |
Wsparcie udzielane będzie beneficjentom realizującym przedsięwzięcia na terenie Aglomeracji Jeleniogórskiej określonej w Strategii ZIT AJ obejmującej następujące obszary: Miasto Jelenia Góra, Gmina Janowice Wielkie, Gmina Jeżów Sudecki, Miasto Karpacz, Miasto Kowary, Gmina Mysłakowice, Miasto Piechowice, Gmina Podgórzyn, Gmina Stara Kamienica, Miasto Szklarska Poręba, Gmina i Miasto Gryfów Śląski, Gmina i Miasto Lubomierz, Miasto i Gmina Mirsk, Miasto i Gmina Wleń, Gmina Pielgrzymka, Miasto i Gmina Świerzawa, Miasto Wojcieszów, Miasto Złotoryja. Wsparciem w ramach ZIT AJ objęte są w całości powiaty: jeleniogórski, Jelenia Góra Miasto. Częściowe zastosowanie wsparcia za pomocą mechanizmu ZIT zostało zaplanowane w celu osiągnięcia większej efektywności podejmowanej interwencji. O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
|
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: |
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 527 551 EUR, tj. 2 349 395 PLN Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w lutym 2016 r., 1 euro = 4,4534 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów .
|
Minimalna wartość projektu: | Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu:
|
Maksymalna wartość projektu: |
Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 12 mln PLN Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych dotyczy jednej szkoły/placówki.
|
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota do dofinansowania projektu:
|
Poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% kosztów kwalifikowalnych Wszystkie ww. regulacje dotyczące pomocy publicznej dostępne są na stronie www.funduszeeuropejskie.gov.pl. |
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
|
Minimalny wkład własny beneficjenta na poziomie projektu wynosi 15% Wszystkie ww. regulacje dotyczące pomocy publicznej dostępne są na stronie www.funduszeeuropejskie.gov.pl. |
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu: |
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie www.snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dnia 9 maja 2016 r. do godz. 15.00 dnia 31 maja 2016 r. Ponadto do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami) w terminie do godz. 15.00 dnia 31 maja 2016 r. Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami) przedłożyć należy na nośniku CD. |
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu: | Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest poniżej w ramach dokumentacji konkursowej. |
Dowiedz się więcej – Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich | IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane na adresy poczty elektronicznej:
|
[1] Pod pojęciem rozbudowy rozumie się sytuację w której, rozbudowywana część obiektu będzie funkcjonalnie i rzeczywiście połączona z istniejącą częścią szkoły
[2] Wydatki kwalifikowalne nie obejmują wydatków ponoszonych na część związaną z infrastrukturą szkół ponadgimnazjalnych zawodowych. Jeśli wnioskodawca nie ma możliwości wykazania kosztów w podziale na szkołę ponadgimnazjalną zawodową/szkołę ponadgimnazjalną ogólną należy określić procentowy udział powierzchni użytkowej związanej z prowadzeniem działalności szkoły ponadgimnazjalnej zawodowej w całkowitej powierzchni użytkowej budynku. Następnie należy wg uzyskanej proporcji obniżyć wydatki kwalifikowalne.
Dokumentacja konkursowa:
- 29.04.16 r. Ogloszenie o konkursie 7.2.3 – ZIT AJ
- Ogłoszenie o konkursie 7.2.3 – ZIT AJ – wersja archiwalna
- 29.04.16 r. Regulamin konkursu 7.2.3-ZIT AJ śledź zmiany
- 29.04.16 r. Regulamin konkursu 7.2.3-ZIT AJ
- Załącznik nr 1 do uchwały Regulamin konkursu – 7.2.3-ZIT AJ – wersja archiwalna
- Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu – Kryteria wyboru – 7.2.3-ZIT AJ
- Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu – wskaźniki – 7.2.3 -ZIT AJ
- Załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu – Standard wyposażenia szkolnych pracowni – 7.2.3 ZIT AJ
- Strategia ZIT AJ
- 29.04.16 r. Zał. nr 5 do Uchwały – Wykaz informacji (WND)
- Zakres wniosku – wersja archiwalna
- oświadczenie VAT dla Partnera-zał. do WND v.2.0a
- oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt-zał. do WND v.2.0a
- oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy-zał. do WND v.2.0a
- pelnomocnictwo
- STUDIUM WYKONALNOSCI część opisowa
- UOKiK – Pomoc publiczna – Inf. dod.
- wklad-niepieniezny-bez-pp-1
- wklad-niepieniezny-z-pp
- wklad-niepieniezny-z-pp-i-bez-pp
- Wskazówki pomocne Wnioskodawcy przy wypełnieniu formularza wniosku o dofinansowanie – działanie 7.2
- Załacznik-dotyczący-określenia-poziomu-wsparcia-w-projektach-partnerskich-ostetczny
- Deklaracja Natura 2000
- Deklaracja RDW
- form_zakres_inf_pom_de_minimis_przedsieb
- inf_ubieganie_o_pomoc_inna_w_roln_ryb
- n_formularz_zakres_informacji_pomo_de_minimis
- oswiad o braku pom publ_pom de min
- oswiad_pp_de_minimis
- Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją
- 2016.02 – Wzór umowy o dofinansowanie EFRR 2014 2020
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 10 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego projekt
- Załącznik nr 11 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 12 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 13 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 14 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
- Wzór Decyzji o dofinansowaniu projektu WD 2014-2020_02.2016
- Załącznik nr 2 Harmonogram rzeczowo- finansowy
- Załącznik nr 3 Harmonogram zamówień dla Projektu
- Załącznik nr 4 Harmonogram płatności
- Załącznik nr 5 Montaż finansowy Projektu
- Załącznik nr 6 Skwantyfikowane wskaźniki osiągnięcia rzeczowej realizacji Projektu
- Załącznik nr 7 Oświadczenie VAT dla Beneficjenta
- Załącznik nr 8 Oświadczenie VAT dla Partnera
- Załącznik nr 9 Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt
- Załącznik nr 10 Zestawienie dokumentów dotyczących operacji
- Załącznik nr 11 Wykaz dokumentów do wniosku o płatność
- Załącznik nr 12 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Załącznik nr 13 Obowiązki informacyjne Beneficjenta EFRR
- Regulamin pracy KOP dla ZIT WrOF i ZIT AJ z dnia 07 marca 2016 r.
Komunikaty i wyjaśnienia do naborów:
- Zmiana regulaminów – informacja dla Wnioskodawców 7.2 – 29.04.2016
- komunikat 7.2 (ogólne) – zmiana formy oraz terminu rozpoczęcia składania wniosków 24.03.2016