Etapy weryfikacji
skład KOP dla naboru RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18
Lista wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach naboru RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18
Regulamin pracy KOP dla konkursów współfinansowanych z EFS ogłaszanych przez IZ RPO WD 2014-2020
Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18 dla poddziałania 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – konkurs horyzontalny
Informacje ogólne:
Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (RPO WD 2014-2020).
Konkurs horyzontalny jest skierowany na pięć Obszarów Strategicznej Interwencji (OSI) oraz na obszary wykraczające poza jedną z OSI lub poza Zinterowane Inwestycje Terytorialne (ZIT).
Obszary Strategicznej Interwencji, wyznaczone przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego, to obszary o wspólnych potencjałach i problemach, zgodne z zapisami RPO WD 2014-2020 są to:
- Zachodni Obszar Interwencji (ZOI);
- Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji (LGOI);
- Obszar Interwencji Doliny Baryczy (OIDB);
- Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej (OIRW);
- Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka (ZKD).
Konkurs nie został podzielony na rundy, o których mowa w art. 39 ust. 3 ustawy dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.
Pełna nazwa i adres właściwych instytucji organizujących konkursy:
Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego z siedzibą we Wrocławiu (50-412), ul. Mazowiecka 17.
Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegające dofinansowaniu:
W ramach niniejszego konkursu ogłoszony jest nabór na następujące typy projektów:
10.2.A.
Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej. Wsparcie może objąć w szczególności:
- realizację projektów edukacyjnych w szkołach lub placówkach systemu oświaty objętych wsparciem;
- realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej;
- realizację różnych form rozwijających uzdolnienia;
- wdrożenie nowych form i programów nauczania;
- tworzenie i realizację zajęć w klasach o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych;
- organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów dla uczniów;
- nawiązywanie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym szkoły lub placówki systemu oświaty w celu osiągnięcia założonych celów edukacyjnych;
- wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL;
- realizację zajęć organizowanych poza lekcjami lub poza szkołą;
- wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej;
- kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń.
10.2.B.
Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego poprzez:
- wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki;
- kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.
10.2.C.
Realizacja programów pomocy stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych nowożytnych, matematyki lub przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).
10.2.D
Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia, w szczególności poprzez:
- doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania;
- wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.
10.2.E.
Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna, dla uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie uzdolnieni, zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).
10.2.F.
Rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym.
10.2.G.
Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji w celu doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się po rynku pracy (TIK, matematyczno-przyrodniczych, języki obce), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów (m.in. kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia, m.in.:
- kursy i szkolenia doskonalące (w tym z wykorzystaniem pracy trenerów przeszkolonych w ramach PO WER), studia podyplomowe;
- wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli;
- realizacja w szkole lub placówce systemu oświaty programów wspomagania;
- staże i praktyki nauczycieli realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub placówki systemu oświaty;
- wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL;
- podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.
- doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
- przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy.
10.2.H.
Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji w celu doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną na każdym etapie edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o szczególnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych (m.in. uczniów z niepełnosprawnościami, uczniów uzdolnionych, zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki).
Kategorią interwencji dla ogłaszanych konkursów jest kategoria interwencji 115, która odpowiada bezpośrednio celowi dążącemu do ograniczania i zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki, zapewnianiu równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających ponowne podjęcie kształcenia i szkolenia.
Termin, od którego można składać wnioski:
1 marzec 2018 r. od godziny 08.00
Termin, do którego można składać wnioski:
22 marzec 2018 r. do godziny 15.00
Typy beneficjentów:
Beneficjentami mogą być:
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
- jednostki organizacyjne jst;
- organizacje pozarządowe;
- organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne.
O dofinansowanie nie mogą ubiegać się podmioty, które podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie:
Kwota środków europejskich przeznaczona na konkurs horyzontalny nr RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18 wynosi: 8 088 884 EUR tj. 33 818 006 PLN.
Kwota dofinansowania została podzielona na pulę horyzontalną oraz na pięć obszarów realizacji projektów w ramach OSI, w których dofinansowanie otrzymają projekty realizowane na wskazanym obszarze, do poziomu zaplanowanej alokacji (kwoty dofinansowania).
Kwota środków europejskich przeznaczona na pulę horyzontalną wynosi:
1 617 776 EUR tj. 6 763 598 PLN.
Kwota środków europejskich przeznaczona na Zachodni Obszar Interwencji wynosi:
1 213 332 EUR tj. 5 072 698 PLN.
Kwota środków europejskich przeznaczona na Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji wynosi:
1 941 332 EUR tj. 8 116 321 PLN.
Kwota środków europejskich przeznaczona na Obszar Interwencji Doliny Baryczy wynosi:
1 132 444 EUR tj. 4 734 522 PLN.
Kwota środków europejskich przeznaczona na Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej wynosi:
889 778 EUR tj. 3 719 984 PLN.
Kwota środków europejskich przeznaczona na Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka wynosi:
1 294 222 EUR tj. 5 410 883 PLN.
Wszystkie wskazane w tym punkcie alokacje przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w dniu 28 grudnia 2017 r. (1 euro = 4,1808 PLN).
Łączna wartość środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów zostanie zwiększona o środki z budżetu państwa w zależności od poziomu wniesionego przez Wnioskodawców wkładu własnego. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania listy rankingowej.
Minimalna wartość projektu:
Minimalna wartość projektu: 50 000,00 PLN.
Maksymalna wartość projektu:
Nie dotyczy.
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu:
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 85%.
Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie z budżetu państwa) wynosi 95%.
Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:
Minimalny udział wkładu własnego Beneficjenta wynosi 5% wydatków kwalifikowalnych projektu.
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu:
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych (SOWA), który jest dostępny poprzez stronę: https://www.generator-efs.dolnyslask.pl/. System ten umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia. Wniosek powinien zostać złożony wyłącznie w systemie SOWA
w terminie od godz. 8.00 dnia 1 marca 2018 r. do godz. 15.00 dnia 22 marca 2018 r.
IOK nie przewiduje możliwości skrócenia terminu składania wniosków.
Oświadczenia zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wniosek o dofinansowanie projektu zawiera klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej złożenie fałszywych oświadczeń”. Klauzula ta zastępuje pouczenie właściwej instytucji o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Klauzula nie obejmuje oświadczenia Wnioskodawcy dotyczącego świadomości skutków niezachowania wskazanej przez IOK formy komunikacji.
Logowanie do systemu SOWA w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe najpóźniej w dniu rozpoczęcia naboru.
W przypadku ewentualnych problemów z Systemem Obsługi Wniosków Aplikacyjnych (SOWA), IZ RPO WD zastrzega sobie, między innymi, możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wskazane wyżej. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, w których opublikowano ogłoszenie
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 zamieszczona jest na stronie: https://www.generator-efs.dolnyslask.pl/ w zakładce „Pomoc”.
Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu konkursu:
Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest wraz z załącznikami poniżej w ramach dokumentacji konkursowej oraz na portalu Funduszy Europejskich
Dokumentacja konkursowa
Ogloszenie-o-konkursie-10.2.1 – obowiązuje od 20.09.2018
Ogloszenie-o-konkursie-10.2.1 – obowiązuje do 19.09.2018 – wersja archiwalna
Regulamin konkursu dla Poddziałania 10.2.1 -_obowiązuje od 20.09.2018
Regulamin konkursów dla Działania 10.2.1 obowiązywał do dnia 27.02.2018 r. – wersja archiwalna
Załącznik nr 1 Wyciąg z kryteriów wyboru projektów dla Działania 10.2
Załącznik nr 2 Lista wskaźników na poziomie projektu dla Działania 10.2
Załącznik nr 3 Wzór wniosku o dofinansowanie
Załącznik nr 4 Standardy realizacji wybranych form wsparcia w ramach Działania 10.2
Załącznik nr 5 Oświadczenie dotyczące kryterium dostępu nr 5
Załącznik nr 6 Oświadczenie dotyczące kryterium dostępu nr 6
Załącznik nr 7 Wzór umowy standardowej
Załącznik nr 8 Wzór umowy ryczałtowej
Załącznik nr 9 Wzór porozumienia PJB
Załącznik nr 10 Wzór decyzji standardowej
Załącznik nr 11 Wzór decyzji ryczałtowej
Angażowanie personelu w projektach edukacyjnych EFS
Informacja dotycząca uzyskiwania kwalifikacji w ramach EFS
Komunikaty i wyjaśnienia do naboru
Zmiana w Regulaminie konkursu dla Poddziałania 10.2.1
Zmiana Regulaminu konkursu 28.02.2018 r.