Ikona wyszukiwania Szukaj
Nasze serwisy
logo nagłówka2
Ikona kola zebatego - ustawienia
Ikona wersji kontrastowej
Ikona powiekszenia czcionki
Ikona zmniejszenia czcionki

Nasze serwisy

DIP

Ogłoszenie o naborze dla poddziałania 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – konkurs horyzontalny

30.01.2018 Kategoria: 10 edukacja, 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, Nabory wniosków, Wiadomości, Wyniki, Zakończone

Etapy weryfikacji

Lista projektów które uzyskały wymaganą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania w ramach naboru RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18

skład KOP dla naboru RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18

Lista projektów zakwalifikowanych do etapu negocjacji w ramach naboru nr RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18

Lista projektów zakwalifikowanych do oceny merytorycznej w ramach naboru nr RPDS. 10.02.01-IZ.00-02-289/18

Lista wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach naboru RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18

Regulamin pracy KOP dla konkursów współfinansowanych z EFS ogłaszanych przez IZ RPO WD 2014-2020



Ogłoszenie o konkursie nr RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18 dla poddziałania 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – konkurs horyzontalny

Informacje ogólne:

Nabór w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (RPO WD 2014-2020).

Konkurs horyzontalny jest skierowany na pięć Obszarów Strategicznej Interwencji (OSI) oraz na obszary wykraczające poza jedną z OSI lub poza Zinterowane Inwestycje Terytorialne (ZIT).

Obszary Strategicznej Interwencji, wyznaczone przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego, to obszary o wspólnych potencjałach i problemach, zgodne z zapisami RPO WD 2014-2020 są to:

  • Zachodni Obszar Interwencji (ZOI);
  • Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji (LGOI);
  • Obszar Interwencji Doliny Baryczy (OIDB);
  • Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej (OIRW);
  • Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka (ZKD).

Konkurs nie został podzielony na rundy, o których mowa w art. 39 ust. 3 ustawy dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.

Pełna nazwa i adres właściwych instytucji organizujących konkursy:

Konkurs ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

Zadania związane z naborem realizuje Departament Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego z siedzibą we Wrocławiu (50-412), ul. Mazowiecka 17.

Przedmiot konkursu, w tym typy projektów podlegające dofinansowaniu:

W ramach niniejszego konkursu ogłoszony jest nabór na następujące typy projektów:

10.2.A.

Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej. Wsparcie może objąć w szczególności:

  1. realizację projektów edukacyjnych w szkołach lub placówkach systemu oświaty objętych wsparciem;
  2. realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej;
  3. realizację różnych form rozwijających uzdolnienia;
  4. wdrożenie nowych form i programów nauczania;
  5. tworzenie i realizację zajęć w klasach o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych;
  6. organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów dla uczniów;
  7. nawiązywanie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym szkoły lub placówki systemu oświaty w celu osiągnięcia założonych celów edukacyjnych;
  8. wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL;
  9. realizację zajęć organizowanych poza lekcjami lub poza szkołą;
  10. wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej;
  11. kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń.

10.2.B.

Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego poprzez:

  1. wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki;
  2. kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.

10.2.C.

Realizacja programów pomocy stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych nowożytnych, matematyki lub przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).

10.2.D

Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia, w szczególności poprzez:

  1. doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania;
  2. wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.

10.2.E.

Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna, dla uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie uzdolnieni, zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).

10.2.F.

Rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym.

10.2.G.

Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji w celu doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się po rynku pracy (TIK, matematyczno-przyrodniczych, języki obce), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów (m.in. kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia, m.in.:

  1. kursy i szkolenia doskonalące (w tym z wykorzystaniem pracy trenerów przeszkolonych w ramach PO WER), studia podyplomowe;
  2. wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli;
  3. realizacja w szkole lub placówce systemu oświaty programów wspomagania;
  4. staże i praktyki nauczycieli realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub placówki systemu oświaty;
  5. wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL;
  6. podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.
  7. doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
  8. przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy.

10.2.H.

Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji w celu doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną na każdym etapie edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o szczególnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych (m.in. uczniów z niepełnosprawnościami, uczniów uzdolnionych, zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki).

Kategorią interwencji dla ogłaszanych konkursów jest kategoria interwencji 115, która odpowiada bezpośrednio celowi dążącemu do ograniczania i zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki, zapewnianiu równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających ponowne podjęcie kształcenia i szkolenia.

Termin, od którego można składać wnioski:

1 marzec 2018 r. od godziny 08.00

Termin, do którego można składać wnioski:

22 marzec 2018 r. do godziny 15.00

Typy beneficjentów:

Beneficjentami mogą być:

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
  • jednostki organizacyjne jst;
  • organizacje pozarządowe;
  • organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne.

O dofinansowanie nie mogą ubiegać się podmioty, które podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie:

Kwota środków europejskich przeznaczona na konkurs horyzontalny nr RPDS.10.02.01-IZ.00-02-289/18 wynosi: 8 088 884 EUR tj. 33 818 006 PLN.

Kwota dofinansowania została podzielona na pulę horyzontalną oraz na pięć obszarów realizacji projektów w ramach OSI, w których dofinansowanie otrzymają projekty realizowane na wskazanym obszarze, do poziomu zaplanowanej alokacji (kwoty dofinansowania).

Kwota środków europejskich przeznaczona na pulę horyzontalną wynosi:

1 617 776 EUR tj. 6 763 598 PLN.

Kwota środków europejskich przeznaczona na Zachodni Obszar Interwencji wynosi:

1 213 332 EUR tj. 5 072 698 PLN.

Kwota środków europejskich przeznaczona na Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji wynosi:

1 941 332 EUR tj. 8 116 321 PLN.

Kwota środków europejskich przeznaczona na Obszar Interwencji Doliny Baryczy wynosi:

1 132 444 EUR tj. 4 734 522 PLN.

Kwota środków europejskich przeznaczona na Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej wynosi:

889 778 EUR tj. 3 719 984 PLN.

Kwota środków europejskich przeznaczona na Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka wynosi:

1 294 222 EUR tj. 5 410 883 PLN.

Wszystkie wskazane w tym punkcie alokacje przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w dniu 28 grudnia 2017 r. (1 euro = 4,1808 PLN).

Łączna wartość środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów zostanie zwiększona o środki z budżetu państwa w zależności od poziomu wniesionego przez Wnioskodawców wkładu własnego. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania listy rankingowej.

Minimalna wartość projektu:

Minimalna wartość projektu: 50 000,00 PLN.

Maksymalna wartość projektu:

Nie dotyczy.

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu:

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 85%.

Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie z budżetu państwa) wynosi 95%.

Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych:

Minimalny udział wkładu własnego Beneficjenta wynosi 5% wydatków kwalifikowalnych projektu.

Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu:

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych (SOWA), który jest dostępny poprzez stronę: https://www.generator-efs.dolnyslask.pl/. System ten umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia. Wniosek powinien zostać złożony wyłącznie w systemie SOWA

w terminie od godz. 8.00 dnia 1 marca 2018 r. do godz. 15.00 dnia 22 marca 2018 r.

IOK nie przewiduje możliwości skrócenia terminu składania wniosków.

Oświadczenia zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wniosek o dofinansowanie projektu zawiera klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej złożenie fałszywych oświadczeń”. Klauzula ta zastępuje pouczenie właściwej instytucji o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Klauzula nie obejmuje oświadczenia Wnioskodawcy dotyczącego świadomości skutków niezachowania wskazanej przez IOK formy komunikacji.

Logowanie do systemu SOWA w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe najpóźniej w dniu rozpoczęcia naboru.
W przypadku ewentualnych problemów z Systemem Obsługi Wniosków Aplikacyjnych (SOWA), IZ RPO WD zastrzega sobie, między innymi, możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wskazane wyżej. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, w których opublikowano ogłoszenie

Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 zamieszczona jest na stronie: https://www.generator-efs.dolnyslask.pl/ w zakładce „Pomoc”.

Sposób i miejsce udostępnienia regulaminu konkursu:

Wszystkie kwestie dotyczące naboru opisane zostały w Regulaminie, który dostępny jest wraz z załącznikami poniżej w ramach dokumentacji konkursowej oraz na portalu Funduszy Europejskich

Dokumentacja konkursowa

Ogloszenie-o-konkursie-10.2.1 – obowiązuje od 20.09.2018

Ogloszenie-o-konkursie-10.2.1 – obowiązuje do 19.09.2018 – wersja archiwalna

Regulamin konkursu dla Poddziałania 10.2.1 -_obowiązuje od 20.09.2018

Regulamin konkursu dla Poddziałania 10.2.1_obowiązuje od 28.02.2018 r. – do 19.09.2018 – wersja archiwalna

Regulamin konkursów dla Działania 10.2.1 obowiązywał do dnia 27.02.2018 r. – wersja archiwalna

Załącznik nr 1 Wyciąg z kryteriów wyboru projektów dla Działania 10.2

Załącznik nr 2 Lista wskaźników na poziomie projektu dla Działania 10.2

Załącznik nr 3 Wzór wniosku o dofinansowanie

Załącznik nr 4 Standardy realizacji wybranych form wsparcia w ramach Działania 10.2

Załącznik nr 5 Oświadczenie dotyczące kryterium dostępu nr 5

Załącznik nr 6 Oświadczenie dotyczące kryterium dostępu nr 6

Załącznik nr 7 Wzór umowy standardowej

Załącznik nr 8 Wzór umowy ryczałtowej

Załącznik nr 9 Wzór porozumienia PJB

Załącznik nr 10 Wzór decyzji standardowej

Załącznik nr 11 Wzór decyzji ryczałtowej

Angażowanie personelu w projektach edukacyjnych EFS

Informacja dotycząca uzyskiwania kwalifikacji w ramach EFS

Komunikaty i wyjaśnienia do naboru

Zmiana w Regulaminie konkursu dla Poddziałania 10.2.1

Zmiana Regulaminu konkursu 28.02.2018 r.

Często zadawane pytania i odpowiedzi:

FAQ 10.2.1.- 16.03.2018

FAQ 10.2.1 – 12.03.2018

Poleć innym:

link do konta twitter link do konta facabook link do konta google plus