PYTANIA zadane w procedurze przetargowej publicznej na robotę budowlaną (nr zam.: 2/2017) pn.:
„Rewaloryzacja zespołu zabytkowych pomieszczeń Synagogi pod Białym Bocianem w ramach Programu Ścieżek Kulturowych Czterech Świątyń we Wrocławiu w kompleksie Włodkowica 5 – 7 – 9”
w dniu 11.09. 2017 do Zamawiającego wpłynęło pismo z pytaniami. Poniżej Zamawiający przedstawia przedmiotowe pytania i odpowiedzi na nie.
Pyt. 1: W jaki sposób wycenić konserwację niecek basenowych oraz wanien, w sytuacji, gdy nie wiadomo jeszcze, czy ich konstrukcja oraz okładzina ceramiczna nadaje się do kompleksowej wymiany, czy też tylko drobnej konserwacji? Czy kafle występujące w wannach muszą zostać zachowane? Jak wygląda stan podłoża niecki basenowej?
Odp. 1: Prace w tym zakresie muszą być prowadzone zgodnie ze sztuką konserwatorską. Wszystkie zachowane okładziny muszą być odrestaurowane i odpowiednio zabezpieczone. Zamawiający dopuszcza wymianę okładzin zniszczonych i zamontowanych jako naprawcze w latach powojennych (po 1945 roku). Zamawiający nie prowadził badań podłoża niecki. Badania takie musi przewidzieć Wykonawca (o ile będą konieczne) i w zależności od wyników zastosować adekwatną technologię uszczelnienia niecki i renowacji okładzin ceramicznych. Prace te Wykonawca powinien wycenić ryczałtowo.
Pyt. 2: Zgodnie z OPZ pkt. 1.2.A. oraz pkt. 7. należy wykonać dwa witraże na wschodnich oknach Małej Synagogi. Nie podano jednak projektu samych witraży, których wycena zależy od ich stopnia skomplikowania. Jak wygląda ich projekt? Jak mają wyglądać? Jaka jest dokładna technologia ich wykonania? W tym samym punkcie nadmieniono, by zamontować prosty system klimatyzacji zaokiennej. Rozumiemy, że jedno z okien zostałoby wykorzystane jako miejsce zamontowania klimatyzatora od wewnątrz?
Odp. 2: Witraże zgodnie z OPZ należy wykonać w technologii szyby barwionej zespolonej z bezpieczną szybą. Jest to technika znana w technologii produkcji witraży. Wykonawca powinien wycenić wykonanie techniczne witraży i ich montaż bez uwzględnienia kosztów projektu witraży oraz nadzoru artystycznego, które leżą po stronie Zamawiającego. Technologia wykonania witraży powinna być identyczna z istniejącym witrażem, wykonanym w obiekcie w 2015 roku.
System klimatyzacji zaokiennej dookreśla jedynie sposób doprowadzenia/odprowadzenia powietrza. Zamawiający dopuszcza urządzenie wolnostojące i lub montowane naściennie. Zamawiający wskaże miejsce montażu systemu uwzględniając zabytkowy charakter pomieszczenia.
Pyt.3. Według której specyfikacji powinno być wykonane zadanie dot. systemów audiowizualnych/multimedialnych? W przetargu ukazały się trzy różne specyfikacje:
- Specyfikacja systemu multimedialnego opisująca:
– Mykwa – Zadanie nr 1 (m.in. 5x monitor 75 cali oraz 1x monitor 95-120 cali)
– Piwnica – Zadanie nr 2 (m.in. monitor 55 cali, 1x monitor 95-120 cali oraz system projekcyjny 4K i 3D)
- Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) podający wyposażenie AV dla obu zadań (m.in. wideoprojektory dużej rozdzielczości – 3 szt., lub monitory 95-120 cali)
- Projekt wykonawczy, branża elektryczna, instalacje teletechniczne opisujące wyposażenie dla Mykwy – zad. Nr 1. (m.in. ścianę z monitorów 46 cali w układzie 3×3)
Według którego dokumentu ma zostać sporządzona oferta?
Jeżeli w oparciu o OPZ, prosimy o uściślenie zagadnienia wideoprojektorów o dużej rozdzielczości. Czy zamawiający miał na myśli parametry zgodne z projekcyjnym 4K i 3D opisanym w dokumencie specyfikacji systemu multimedialnego?
Odp. 3: Zamawiający załączając dodatkową specyfikację sprzętu medialnego wskazał dopuszczalność rozwiązań równoważnych. Główną przesłanką było tu zaproponowanie rozwiązań najnowszych technologicznie i korzystnych kosztowo w stosunku do rozwiązań wskazanych w projekcie wykonawczym (z natury rzeczy rozwiązań trochę starszych technicznie). Zamawiający będzie akceptował również inne równoważne rozwiązania, które będą spełniać funkcje wskazane w dokumentacji przetargowej:
t.j. w Mykwie:
- wystawa multimedialna (np. zasugerowane w specyfikacji 5x monitor 75’ zamiast systemu opisanego w projekcie wykonawczym)
- sala projekcyjna z wideoprojektorem lub monitorem 95-100”
w Piwnicy:
- wystawa multimedialna oparta na monitorach 55’ lub większych
- sala projekcyjna i sala warsztatowa wyposażone system wideoprojektorów lub równoważnie w system monitorów 95”-100”
Zamawiający wymagać będzie montażu urządzeń zgodnych z standardem 4K i możliwością prezentacji w systemie 3D.
Pyt.4. W przetargu ukazały się trzy różne specyfikacje:
- Specyfikacja systemu multimedialnego opisująca:
– Mykwa – Zadanie nr 1 (m.in. 5x monitor 75 cali oraz 1x monitor 95-120 cali)
– Piwnica – Zadanie nr 2 (m.in. monitor 55 cali, 1x monitor 95-120 cali oraz system projekcyjny 4K i 3D)
- Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) podający wyposażenie AV dla obu zadań (m.in. wideoprojektory dużej rozdzielczości – 3 szt., lub monitory 95-120 cali)
- Projekt wykonawczy, branża elektryczna, instalacje teletechniczne opisujące wyposażenie dla Mykwy – zad. Nr 1. (m.in. ścianę z monitorów 46 cali w układzie 3×3)
Odp.4: Specyfikacje w dokumentacji przetargowej należy traktować jako systemy równoważne. Zamawiający uznał, iż innowacyjność techniczna w rozwianiach multimedialnych jest tak szybko postępująca, iż wymaga elastycznego podejścia na etapie inwestycyjnym i nie może być z tego względu zdeterminowana na etapie projektu. Tym bardziej, iż nowsze rozwiązania są kosztowo korzystniejsze i posiadją szersze możliwości techniczne (tym samym procesy sterowania nimi są również prostsze i generujące niższe koszty po stronie instalacyjnej i sprzętowej.
Zobacz również
Informacja o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę kalendarzy książkowych na rok 2020 na potrzeby projektu pn. „Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich”Zapytanie ofertowe na dostawę kalendarzy książkowych na rok 2020
ZAPYTANIE OFERTOWE na zamówienie usługi dotyczącej świadczenia usług transportowych na potrzeby wyjazdowego posiedzenia Komitetu Monitorującego RPO WD 2014-2020 na trasie Wrocław – Kotlina Jeleniogórska – Wrocław oraz podczas zwiedzania projektów na terenie Kotliny Jeleniogórskiej
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na dostawę trzech rodzajów kalendarzy na potrzeby RPO WD