Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Tytuł projektu: Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WrOF
Wartość projektu: prawie 103,6 mln zł
Wartość dofinansowania z UE: prawie 70,7 mln zł
Na trasie linii kolejowej Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice powstało pięć nowych przystanków: Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin, Wrocław Wojnów Wschodni, Nadolice Małe oraz Chrząstawa Mała. Modernizację przeszło ponad 21 km linii kolejowej. Zakres prac obejmował m.in. wymianę torów, rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz elementów sieci trakcyjnej. Poprawne funkcjonowanie poszczególnych przystanków wymagało również budowy parkingów, wiat, dróg, ciągów pieszych oraz oświetlenia. Aby zwiększyć przepustowość linii, zbudowana została tzw. mijanka oraz przebudowany układ torowy na stacji Wrocław Swojczyce.
Sprawniejszy dojazd z północno-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej do centrum Wrocławia możliwy był dzięki porozumieniu spółki PKP z trzema gminami: Wrocław, Jelcz-Laskowice i Czernica.
Teraz pociągi mogą poruszać się na tej trasie z prędkością nawet 120 km/h.
Beneficiary: PKP Polish State Railways SA
Title of the project: Revitalisation of the railway line No. 292 on the Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice section to restore passenger transport in the Wrocław Functional Area
Value of the project: almost PLN 103.6 million
Value of co-financing from the EU: almost PLN 70.7 million
Five new stations have been constructed on the Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice railway line: Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin, Wrocław Wojnów Wschodni, Nadolice Małe, and Chrząstawa Mała. Over 21 km of the railway line have been modernised. The scope of work involved replacement of tracks, switches, railway traffic control devices, and overhead contact line components. The proper functioning of individual stations also required the construction of car parks, shelters, roads, pedestrian routes, and lighting. To increase the capacity of the line, a passing loop was constructed and the track system at the Wrocław Swojczyce station was rebuilt.
Improved transport from the north-eastern part of the Wrocław agglomeration to the centre of Wrocław was possible thanks to the agreement of the PKP company with three communes: Wrocław, Jelcz-Laskowice and Czernica.
Now trains can travel along this route at speeds up to 120 kph.